mc förgasare på bil

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Inlägg: 510
Blev medlem: mån jan 09, 2006 2:34 pm
Ort: Fagersta
Kontakt:

mc förgasare på bil

Inlägg av fredda »

hallo..
har sät att fler har mecuni förgasare på rallybilarna..
det värkar bli ett bra rytt i dom

men är dom så mycket bättre en weber/delorto förgasare?
det blit väl samma sack ungefär
men det är ju tufft å öppna huven å ha fyra förgasare under huven :wink:
Volvo 740 v12 turbo
Sleepwalker
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40
Blev medlem: sön feb 01, 2004 11:49 pm

Inlägg av Sleepwalker »

klart att dom e hästlängder bätter än dellorto/weber/solex dom slutade ju utvecklas i mitten på 70-talet hoj gasarna har ju förfinats tills spruten gjorde sitt intåg på alvar på hojarna.
Håller själv på att sätter en hoj brygga på en b230....blir sugare till att börja me sen finns valet att sätta på turbo oxå....så de mesta bygga sföratt lätta byggavidare.
Det finns alltid ett steg till att ta!
opelkrut
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: mån feb 07, 2011 7:57 pm

Re: mc förgasare på bil

Inlägg av opelkrut »

lånar tråden lite! har en 1,9l opel motor, sen har jag en liten turbo. och mc föggar. 36 hemma. går det att pyssla ihop dom här grejjerna? hade vart riktigt fränt. det talas som att trottel förgasare kan fastna i "fullgasläge" om man laddar på med turbo. men om man laddar tex typ 0,1 så borde det inte vara någon fara? det ger visserligen ingen mer effekt, men just bara för att jag har grejjerna hemma så hade det varit ett extremt roligt projekt :)
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: mc förgasare på bil

Inlägg av caterpillar »

om du bygger for "BILLIG" les : low, low budgett.. kan det bli svært dyrt...( motorhavarier å en masse strul)
bygg heller på en kjent oppskrift, med riktig kombo; så har du mer glede av greiern...
dette er inte for å være peti; men for billig greier,er som oftest for dyrt...( trimma i flere steg etc)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
JBE
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: tor sep 30, 2010 7:00 am
Ort: Västerås

Re: mc förgasare på bil

Inlägg av JBE »

opelkrut skrev:lånar tråden lite! har en 1,9l opel motor, sen har jag en liten turbo. och mc föggar. 36 hemma. går det att pyssla ihop dom här grejjerna? hade vart riktigt fränt. det talas
som att trottel förgasare kan fastna i "fullgasläge" om man laddar på med turbo. men om man laddar tex typ 0,1 så borde det inte vara någon fara? det ger visserligen ingen mer effekt, men just bara för att jag har grejjerna hemma så hade det varit ett extremt roligt projekt :)

Hoj fuggarna går utmärkt att trycktäta..
Allt under 8", är för litet...
Skriv svar