Weber 45:or

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Snurrbofredde
För mycket laddtryck
Inlägg: 217
Blev medlem: ons okt 22, 2003 7:10 pm
Ort: Långviken, Tavelsjö

Weber 45:or

Inlägg av Snurrbofredde »

Tjena,jag har ett par weber 45 or som jag ska trycktäta,hur gör jag och vart köper jag grejjer?//Fredde
Riktiga bilar drar minst 2 liter/ milen
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

Jag med

Inlägg av Jimmy »

Det vill jag veta med, har 2st jag med!..Fast vilka förgasare är bäst? Dellorto eller weber?
Snurrbofredde
För mycket laddtryck
Inlägg: 217
Blev medlem: ons okt 22, 2003 7:10 pm
Ort: Långviken, Tavelsjö

Inlägg av Snurrbofredde »

Hummas....många säger att de vet hur man trycktätar,men då nu när man står me gasarna i hand verkar ingen veta.dellorto finns ju satser till så dom är nog bättre i det fallet....men men.vad har du för motor du ska ha dina gasare på?
Riktiga bilar drar minst 2 liter/ milen
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

ok

Inlägg av Jimmy »

Tänkte bygga motor i min amazon i vinter...Blir väll en B23a....Men jag skulle gärna vilja bygga turbo, men är inte så haj på det så jag försöker fråga lite här och där, för till sist måste man ju lära sig... :D
Men jag vet inte om det blir sugturbo eller förgasarturbo..vilket är enklast/bäst effekt?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

sugturbo & förgasarturbo är ju samma sak, man kan antingen ha förgasaren efter eller innan turbon, har man den innan sugs soppan genom turbon annars trycker turbon luften genom gasarn direkt in i motorn
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

ok

Inlägg av Jimmy »

Är det ett svårt ingrepp för en som inte är haj på turbo att bygga förgasarturbo?...Vad för "Delar" krävs?, måste man byta till turbo kolvar?..m.m
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

ska man trycka genom förgasarna krävs att dom är tätade & har plastflottörer osv men ska man suga genom en förgasare så krävs det att turbon är "koltätad" för att inte oljefilmen i axeln sugs in i motorn tydligen, men det finns dom som kör med helt vanliga turbos oxå så ja vet inte, men bäst är nog att du trycker genom förgasarna då kan man ju använda intercooler..
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

weber 45:or trycksäkra

Inlägg av Jimmy »

Finns det att köpa några "satser" till weber 45:or med allt man behöver för att Trycksäkra dom?, eller är det en egen tillverkning? :D
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

det lär finnas nånstans men ja vet inte vart.. jens borde veta
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

jens

Inlägg av Jimmy »

Jens! om du läser detta kolla några rader över detta...Så får vi se om du kan svaret på min fråga.. :D
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

trycktäta webrar

Inlägg av Magnus »

Det du måste göra är att täta kanalen som går från förgasarhalsen upp till chokdelen.jag gängade med m6 och skruvade in små insexskruvar utan skalle med loctite på.sen så kan du plocka bort chokarna och rengöra noga och lägga igen den delen med chemical metal.sen måste du ha flottörer i plast som inte trycks ihop av laddtrycket.dom finns att köpa hos kg trimning.sen är det viktigt att byta alla packningar till lock,acc munstycken mm så att det inte blir läckage nånstans.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

ok

Inlägg av Jimmy »

Så om man Trycksäkrar dom en gång, Så får man alltids ha dom trycksäkrade då? (Kemisk metall) :D
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av Jimmy »

Är det ett svårt ingrepp?, Kanske är bättre att ha Dellorto?, Det finns väll "Satser" till dom att köpa om man vill trycksäkra va..eller?
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

trycktäta webrar

Inlägg av Magnus »

Det finns kanske bättre sätt än att använda kemisk metall. typ göra nån platta med packning eller liknande.dellortoförgasarna är npg lättare att trycktäta men du måste täta locket uppe på förgasaren och ev oxå choken på dom.dellorto brukar ha plastflottörer redan så det är ju ett problem mindre.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

ok

Inlägg av Jimmy »

Du har ingen Bild eller nått på ingreppet?..Kollade på hur mycket plastflottörer gick på hos misab, 300:-, det var ju inte farligt...
Skriv svar