Weber 45:or
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 7:10 pm
- Ort: Långviken, Tavelsjö
Weber 45:or
Tjena,jag har ett par weber 45 or som jag ska trycktäta,hur gör jag och vart köper jag grejjer?//Fredde
Riktiga bilar drar minst 2 liter/ milen
Jag med
Det vill jag veta med, har 2st jag med!..Fast vilka förgasare är bäst? Dellorto eller weber?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 7:10 pm
- Ort: Långviken, Tavelsjö
ok
Tänkte bygga motor i min amazon i vinter...Blir väll en B23a....Men jag skulle gärna vilja bygga turbo, men är inte så haj på det så jag försöker fråga lite här och där, för till sist måste man ju lära sig...
Men jag vet inte om det blir sugturbo eller förgasarturbo..vilket är enklast/bäst effekt?
Men jag vet inte om det blir sugturbo eller förgasarturbo..vilket är enklast/bäst effekt?
ok
Är det ett svårt ingrepp för en som inte är haj på turbo att bygga förgasarturbo?...Vad för "Delar" krävs?, måste man byta till turbo kolvar?..m.m
ska man trycka genom förgasarna krävs att dom är tätade & har plastflottörer osv men ska man suga genom en förgasare så krävs det att turbon är "koltätad" för att inte oljefilmen i axeln sugs in i motorn tydligen, men det finns dom som kör med helt vanliga turbos oxå så ja vet inte, men bäst är nog att du trycker genom förgasarna då kan man ju använda intercooler..
weber 45:or trycksäkra
Finns det att köpa några "satser" till weber 45:or med allt man behöver för att Trycksäkra dom?, eller är det en egen tillverkning?
jens
Jens! om du läser detta kolla några rader över detta...Så får vi se om du kan svaret på min fråga..
trycktäta webrar
Det du måste göra är att täta kanalen som går från förgasarhalsen upp till chokdelen.jag gängade med m6 och skruvade in små insexskruvar utan skalle med loctite på.sen så kan du plocka bort chokarna och rengöra noga och lägga igen den delen med chemical metal.sen måste du ha flottörer i plast som inte trycks ihop av laddtrycket.dom finns att köpa hos kg trimning.sen är det viktigt att byta alla packningar till lock,acc munstycken mm så att det inte blir läckage nånstans.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
ok
Så om man Trycksäkrar dom en gång, Så får man alltids ha dom trycksäkrade då? (Kemisk metall)
trycktäta webrar
Det finns kanske bättre sätt än att använda kemisk metall. typ göra nån platta med packning eller liknande.dellortoförgasarna är npg lättare att trycktäta men du måste täta locket uppe på förgasaren och ev oxå choken på dom.dellorto brukar ha plastflottörer redan så det är ju ett problem mindre.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
ok
Du har ingen Bild eller nått på ingreppet?..Kollade på hur mycket plastflottörer gick på hos misab, 300:-, det var ju inte farligt...