Synpunkter på insugningsrör&plenum?

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

Synpunkter på insugningsrör&plenum?

Inlägg av Jonas T »

Hejsan!

Har nu pysslat lite på insugningssidan, det var inte heller lätt att få till! Fick ju tips av Jens att ta ett insug till b20+dubbla 45:or och para ihop det med ett vanligt b21A rör fast på min bil så hade förgasarna hamnat mitt i rattstången (vet inte men min motor kanske sitter lägre i bilen än Boströms? Men om jag tar ett GLT rör (se bilden) och kapar till på rätt ställe så kommer förgaseriet upp en bit och rattstången går fri. Fast vad tror ni om utsendet på röret med den lilla "knycken" som blir alldeles efter förgasarn? Tappar man mycket där tro? Funderar också på plenumet, tänkte ev ta röret på bilden och kapa ur en "halvmåne" efter tejpen som markerar och ersätta med en rak platta mot förgasarn och kanske göra inloppet med ett 60mm rör snett underifrån.

Tacksam för synpunkter.

Bild

//Jonas T[/img]
Användarvisningsbild
Hissjö Racing
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån okt 27, 2003 8:04 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Hissjö Racing »

Det såg gällande ut, kommer nog att funka bra. Det är ju lite klurigt att leda in luften så att inte någon cylinder förfördelas men allt är ju en kompromiss när man inte har hur mycket plats som helst. Finns det plats rakt underifrån så blir det ju bra iaf.
Skriv svar