Mäta soppa tryck??

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Mäta soppa tryck??

Inlägg av Wallisson »

Spelar det någon roll om man mäter soppatrycket med motorn avstängd,(Har ingen fördelare för tillfället).Kör med dubbla dellorto 40or,malpassi regulator.Provade mäta idag med en svindyr digital mätare från jobbet.Trycket låg nu på 0,31 med motorn avstängd.Dellorto ska ha lite lägre eller????nån som vet?
Matte 8)
Wallisson
0708968206
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

soppatryck

Inlägg av Magnus »

Det bästa är om du kan mäta med bilen igång.om inte det går så kan du ju mäta med absolut fulladdat batteri.annars så kan det skilja när du startar den och får mer ström till pumpen.weber ska ha 0.20-0.30kg.dellorto ska ha max 0.18kg
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Inlägg av Wallisson »

Jag provade att skruva ner trycket... kom aldrig ner mer än till 0,24 med malpassin max uppskruvad.Vad göra? Kanske blir lägre med motorn igång?
Matte 8)
Wallisson
0708968206
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

soppatryck

Inlägg av Magnus »

ett problem skulle kunna va att du har för trång returledning.den bör vara 10 mm invändigt om du använder en insprutarpump.om du har för klen ledning så har du ju ett mottryck i röret som inte påverkas än hur mycket du skruvar ner.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Hissjö Racing
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån okt 27, 2003 8:04 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Hissjö Racing »

Om inte förgasarna flödar så är det ju bara å gasa och eventuellt känna lugnet. Har aldrig kollat trycket på min 02:a. Brukar skruva upp tills fögasarna börjar flöda sen backa tills det slutar.
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Inlägg av Wallisson »

Okej...kanske är retur ledningen då som e för klen.Är bara 8mm.
Får väl provköra..funkar de inte blir de att byta till kraftigare rör.
Min bränsle retur går in i tankens orginal mtar uttag(mynnar alltså ut långt ner i själva tanken..kan det vara detta de beror på ?
Kanske skulle bygga om?
Matte 8)
Wallisson
0708968206
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

soppatank

Inlägg av Magnus »

Ett tips är att bygga en låda i bakre underkanten av tanken så att du får en lägsta punkt där det alltid finns soppa.sen så svetsar du in ett rör med 10 mm innerdiameter där du ansluter en 13mm slang till filter/pump.se bara till att lufta ur tanken rejält innan du kapar i den.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Martin
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: tis sep 23, 2003 9:34 pm
Ort: Glada Hudik

Bränsleledningar

Inlägg av Martin »

Det är helt klart det som är problemet, returledningen skall mynna ut ovanför bränslet i tanken, annars blir det för mycket mottryck.

/Martin.
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Inlägg av Wallisson »

Tackar för tipsen.
De blir nog att kasta org tanken på tippen å bygga en ny alu dito.
Får väl se vad de finns tid till.
Matte 8)
Wallisson
0708968206
Användarvisningsbild
JE Jr
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tis nov 18, 2003 8:44 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av JE Jr »

Annars kunde det ju vara intressant att se så inte trycket sjunker vid fullast!
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Re: Bränsleledningar

Inlägg av Babs »

Martin skrev:Det är helt klart det som är problemet, returledningen skall mynna ut ovanför bränslet i tanken, annars blir det för mycket mottryck.

/Martin.
hur förklaras det att de flesta bilar med insprutning har sin retur lika långt ner som tilloppet :?: :shock: man vill ju liksom inte att soppan ska "falla" i tanken vilket den kommer göra när tanken börjar bli tom :!: :!:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

OBS!!! skölj ur med vatten flera gånger och ha tanken vatten fyld medans du svetsar och rondellar i den,om livet är er kärt.
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Inlägg av Wallisson »

Jens Gustavsson skrev:OBS!!! skölj ur med vatten flera gånger och ha tanken vatten fyld medans du svetsar och rondellar i den,om livet är er kärt.
Nja...svetsa i org tanken blir de inte.isf blir det en ny alu tank.såvida det inte blir problem med besiktningen framöver?(reg bes)
Matte 8)
Wallisson
0708968206
Skriv svar