SU förgasarturbo
SU förgasarturbo
Hej alla glada!
Jag och en polare håller på med en lite kul hobby!
Vi kör hobby rally mot två andra..har en 244 Dl -77
Nu e de så att vi ska vinna..så e de bara..så vi fick tag i turbo och grenrör från en 940 LTT som vi ska slänga i o trycka genom SU:n..huvudsaken är att de inte ska kosta så mycke pengar..hälst gratis som allt vatt hitills..
Nu har jag en fråga..går det att bygga så att man inte har nån plenum kammare eller måste man ha det?
kan man inte bara dra tryckröret direkt till förgasaren?
MVH Micke
Jag och en polare håller på med en lite kul hobby!
Vi kör hobby rally mot två andra..har en 244 Dl -77
Nu e de så att vi ska vinna..så e de bara..så vi fick tag i turbo och grenrör från en 940 LTT som vi ska slänga i o trycka genom SU:n..huvudsaken är att de inte ska kosta så mycke pengar..hälst gratis som allt vatt hitills..
Nu har jag en fråga..går det att bygga så att man inte har nån plenum kammare eller måste man ha det?
kan man inte bara dra tryckröret direkt till förgasaren?
MVH Micke
Senast redigerad av Lundblad den ons dec 17, 2003 2:41 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
upp
Senast redigerad av Lundblad den ons dec 17, 2003 2:41 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
en del bilder att se på..
http://hem.passagen.se/v8rod/e142.html
http://hem.passagen.se/v8rod/e142.html
Su turbo
Det går säkert att köra utan tryckbox men det blir inte bra.jag har sett en variant där en hade byggt tryckbox av en sönderkapad simonz ljuddämpare.boxen behöver inte va så stor heller.du kan ju fila bränslenålen lite mer spetsig än origina.sen kan du borra upp nålventilen så att den inte tömmer flottörhuset på en gång.se till att ha en riktig b.pump eller använd original om du ska ha ca 120 hk.tror man måste byta fjädern till kolven i förgasarn till en hårdare oxå men är osäker.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
man behöver inte byta fjäder.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
su turbo
Jag förstår inte riktigt hur du menar med att sätta tryck på ovansidan kolven?du behöver inte göra nåt mer med den än att fila nålen och borra nålventilen.kolven åker ju upp och ner beroende på hur mycket du gasar.sätter du laddtryck på ovansidan så står ju kolven still om det är samma tryck och det kan ju inte va bra
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Nej du kanske har rätt..
men om det blir ett övertryck under kolven så borde den ju åka upp fortare, men om du fick samma tryck som i plenumet från ovansidan på kolven borde ju förgasaren fungera normalt?
men han med länken lite längre upp har ju borrat ner i flotör huset, och upp under kolven och satt i en hårdare fjäder. och då borde ju det vara onödigt...
men om det blir ett övertryck under kolven så borde den ju åka upp fortare, men om du fick samma tryck som i plenumet från ovansidan på kolven borde ju förgasaren fungera normalt?
men han med länken lite längre upp har ju borrat ner i flotör huset, och upp under kolven och satt i en hårdare fjäder. och då borde ju det vara onödigt...