övertryckstankar...
övertryckstankar...
Går i tankar att överladda mina dellorto 45'or på b20'an. Har redan trycktätning, plenum och annat klart för mig(i huvet)
Men undrar nu om vad man får tag i någon slags bestyckning-tabell för överladdning....
Har nu liknande bestyckning i(från misab's sida):
Halsring 39, Huvud-munstycke 150, E-rör 6, Luft-munstycke 170, Lågfarts-munstycke 65, Acc.mun-stycke 33, Nål-ventil 225.
Råd och tips mottages tacksamt.
JonasL.
Men undrar nu om vad man får tag i någon slags bestyckning-tabell för överladdning....
Har nu liknande bestyckning i(från misab's sida):
Halsring 39, Huvud-munstycke 150, E-rör 6, Luft-munstycke 170, Lågfarts-munstycke 65, Acc.mun-stycke 33, Nål-ventil 225.
Råd och tips mottages tacksamt.
JonasL.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
beskriv motorn så ska jag ge dig en grund bestykning.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det var en grym sugmotor men med så fina grejor i motorn skulle du haft en större disel turbo moddel 55-59 in och 65mm ut och ett riktigt gren rör se på mitt nya eller boströms b20 rör. ett altenativ kan också va att montera en snällare cam till den lilla turbon. vilket laddtryck ska du ha ungefär?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jag inte funderat på hur mycket jag skall ladda. 0.6-1.0 kanske?. Men när du säger att ett diesel-agg kunde vara lämpligt så ligger väl laddtrycket över 1 bar kan tänka, och det är väll mer än t5 turbon laddar(klarar) i långa loppet. Har lite andra aggregat liggande också kkk24-31 schwitzer s1-s4 och mycket annat.
Jag får väl pillat lite grann med kompet ändå.
Vad skulle du rekommendera.
Jag får väl pillat lite grann med kompet ändå.
Vad skulle du rekommendera.