övertryckstankar...

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Användarvisningsbild
Jonas L
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 17, 2003 2:33 pm
Ort: Göteborg

övertryckstankar...

Inlägg av Jonas L »

Går i tankar att överladda mina dellorto 45'or på b20'an. Har redan trycktätning, plenum och annat klart för mig(i huvet)

Men undrar nu om vad man får tag i någon slags bestyckning-tabell för överladdning....

Har nu liknande bestyckning i(från misab's sida):

Halsring 39, Huvud-munstycke 150, E-rör 6, Luft-munstycke 170, Lågfarts-munstycke 65, Acc.mun-stycke 33, Nål-ventil 225.

Råd och tips mottages tacksamt.

JonasL.
Användarvisningsbild
Jonas L
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 17, 2003 2:33 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Jonas L »

Ingen som vet..nåt..alls?...
jo det är klart ni vet, kom igen nu grabbar!
hjälp en medmänniska i nöd.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

beskriv motorn så ska jag ge dig en grund bestykning.
Användarvisningsbild
Jonas L
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 17, 2003 2:33 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Jonas L »

Ok. b 20 borrad 92,5 smidda mahle standard slag allt viktbalanserat betongat block Timo 870 kam skall ev bytas,
sten parner insug(typ motorpuls tvådelat)ev ronwill. steg fyra topp förstärkt vipparmsbrygga dellorto 45 or .

vad mer kan du vilja veta?.

Jonas
Användarvisningsbild
Jonas L
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 17, 2003 2:33 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Jonas L »

jag glömde det blir turbo från t-5 verkar det som nu, en gammal hks intercooler något större än saab gamla, har väl inte tänkt att ladda helt hysteriskt mycket (till att börja med) hoppas detta kan va till någon nytta när du kollar upp bestyckningen.
Användarvisningsbild
Jonas L
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 17, 2003 2:33 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Jonas L »

Ingen som vet något!?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det var en grym sugmotor men med så fina grejor i motorn skulle du haft en större disel turbo moddel 55-59 in och 65mm ut och ett riktigt gren rör se på mitt nya eller boströms b20 rör. ett altenativ kan också va att montera en snällare cam till den lilla turbon. vilket laddtryck ska du ha ungefär?
Användarvisningsbild
Jonas L
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 17, 2003 2:33 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Jonas L »

Jag inte funderat på hur mycket jag skall ladda. 0.6-1.0 kanske?. Men när du säger att ett diesel-agg kunde vara lämpligt så ligger väl laddtrycket över 1 bar kan tänka, och det är väll mer än t5 turbon laddar(klarar) i långa loppet. Har lite andra aggregat liggande också kkk24-31 schwitzer s1-s4 och mycket annat.

Jag får väl pillat lite grann med kompet ändå.
Vad skulle du rekommendera.
Användarvisningsbild
Jonas L
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 17, 2003 2:33 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Jonas L »

Inga ideèr alls!?
Användarvisningsbild
Jonas L
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 17, 2003 2:33 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Jonas L »

Nu var det ett tag sen det hände saker här!!!
men det blir kompressor (ogura) istället för turbo.
Och kammen är en timo 878 har jag kommit fram till nu.
någo som har några tips eller kanske egna erfarenheter.
Skriv svar