Postat: tor okt 01, 2009 10:58 am
I tanken sitter det någon form av lyftpump, osäker på vad. Kollade att den lät innan jag provstartade första gången.
Förmodligen så är det 240 turbo orginal typ.
Under sitter det en 984-liknande historia. Surrar om den med.
Tror inte det är en 044 men helt omöjligt är det inte.
(bilen har gått med sprut innan).
Reg är en Malpassi, avsedd för två förgasare med vacuum/tryck ingång(den vanligaste sorten).
Orörd sedan sist bilen var igång sist. Bränsletrycket är MAO inte kollat utan bara "samma som sist" avskriven.
Har inget minne av att den var skum på tomgången (vilket efter tre år inte är någon garanti för att det var så), det jag minns var att jag hade problem när man cruisade i mer än 90. DVS precis övergången mellan vacuum och laddtryck. Då nös den.
Motorsetupen är dock ganska annorlunda sedan dess. (b230-b21, orörd 530- portad 405 osv...)
Vi ponerar att det är bränsletrycket, är det bara på lägre varv/tomgång som man märker av det då? När man går full plugg så går det så mycket sopp att de inte hinner flöda över? (för det är väl det som händer med för mycket bränsletryck?)
Det luktar ju ganska mycket bensin och det har skvätt en del från avgassystemet på golvet bakom bilen. Det kan väl till viss del vara kondens i mitt dragiga garage kanske...
Förmodligen så är det 240 turbo orginal typ.
Under sitter det en 984-liknande historia. Surrar om den med.
Tror inte det är en 044 men helt omöjligt är det inte.
(bilen har gått med sprut innan).
Reg är en Malpassi, avsedd för två förgasare med vacuum/tryck ingång(den vanligaste sorten).
Orörd sedan sist bilen var igång sist. Bränsletrycket är MAO inte kollat utan bara "samma som sist" avskriven.
Har inget minne av att den var skum på tomgången (vilket efter tre år inte är någon garanti för att det var så), det jag minns var att jag hade problem när man cruisade i mer än 90. DVS precis övergången mellan vacuum och laddtryck. Då nös den.
Motorsetupen är dock ganska annorlunda sedan dess. (b230-b21, orörd 530- portad 405 osv...)
Vi ponerar att det är bränsletrycket, är det bara på lägre varv/tomgång som man märker av det då? När man går full plugg så går det så mycket sopp att de inte hinner flöda över? (för det är väl det som händer med för mycket bränsletryck?)
Det luktar ju ganska mycket bensin och det har skvätt en del från avgassystemet på golvet bakom bilen. Det kan väl till viss del vara kondens i mitt dragiga garage kanske...