bygga om förgasare till tryck!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
bygga om förgasare till tryck!
tänkte kolla om det är krabbigt att bygga om förasare till turbo bruk?
blir det lika bra som med orginal turbo dellorto?
vilket är lättast dellorto eller weber?
kostnad? hur stora ska man ha? ska bygga maskin för ca 350-400hk
alla tips är välkomna
har kollat lite här men har inte hittat allt jag vill veta
Mvh Daniel
blir det lika bra som med orginal turbo dellorto?
vilket är lättast dellorto eller weber?
kostnad? hur stora ska man ha? ska bygga maskin för ca 350-400hk
alla tips är välkomna
har kollat lite här men har inte hittat allt jag vill veta
Mvh Daniel
Tryckförgasare
tror inte du lär märka någon skillnad mellan funktionen på "riktiga" trycktätade och hemmatätade förgasare.det finns beskrivet på en tidigare tråd hur man gör.fördelen med dellorto är att dom ofta redan har plastflottörer.weber har mässingflottörer som du måste byta mot plast.det är oxå lite mer jobb att t-täta webrarna men mina 45:or har funkat bra iallafall.det spelar nog ingen roll om du kör med 40 eller 45 till den effekten.det har bromsats höga effekter med 40:or.se till att ha så stor halsring som det går bara.det går även att svarva ner den extra konisk mot boxen för max flöde.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Jag blev erbjuden att köpa ett par dellorto 40:or för 1000:- nyss, dock suttit på en alfa, Är det mycket jobb med att trycksäkra dom? /Blir det dyrt att bestycka om dom till en Volvo B23 motor?
Mvh/Jimmy
Mvh/Jimmy
Senast redigerad av Jimmy den tis jan 20, 2004 9:44 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Hissjö Racing
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 81
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 8:04 pm
- Ort: Umeå
Plastinspektions locket ska kastas bort och ersättas med platta lock. Fila ner den lilla kant som finns längst fram på flottörhuslocket, alltså där inspektionslocket suttit, alldeles nedanför chokemanövreringen. Det blir inte tätt annars. Sen kan man se över choke systemet, kan läcka där vid laddtryck men man kan ha tur. Annars är det bara att ta bort hela choken och lägga an lite Chemical Metal (bra skit) och täta.
Det går ju att borra munstycken och löda igen också. Kostar inte så mycket. Annars så kostar ett bränslemunstycke 55kr tror jag. En god idé är att köpa nya nålventiler, de är lite ynkliga standard. Köp de största möjliga. Sen är det bara att gasa.
Det går ju att borra munstycken och löda igen också. Kostar inte så mycket. Annars så kostar ett bränslemunstycke 55kr tror jag. En god idé är att köpa nya nålventiler, de är lite ynkliga standard. Köp de största möjliga. Sen är det bara att gasa.
- Hissjö Racing
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 81
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 8:04 pm
- Ort: Umeå