MC-förgasare, hur lösa bränsleanslutningen?

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
ErikBerg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 68
Blev medlem: fre apr 14, 2006 4:56 am
Ort: Umeå

MC-förgasare, hur lösa bränsleanslutningen?

Inlägg av ErikBerg »

Hej på er!

Jag håller på att bygga en mc-förgasaranläggning till BMW M10. Det blir alu-insug och 4*Keihin 38.

Jag breddar förgasarracket så att förgasarna ska hamna i rätt bredd vs. insugskanalerna. Det som då händer är att bränslerören mellan förgasarna blir för korta.
De syns tydligt på denna bild, det är de svarta T-rören: http://www.rdmotorcycles.co.uk/images/96ZX6R%20019.jpg

De är tätade med en liten o-ring och är bara intryckta i respektive förgasare.

Hur lösa detta?
Tack för tips o förslag! :thumbright:
/ Erik
Användarvisningsbild
Alias Pettson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: fre nov 14, 2008 7:43 pm
Ort: Finspång

Inlägg av Alias Pettson »

Svarva nya med rätt mått bara...
Niklas Petersson

073-2560830

Turbo är ballt, men jag är ballare....
ErikBerg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 68
Blev medlem: fre apr 14, 2006 4:56 am
Ort: Umeå

Inlägg av ErikBerg »

Har ingen svarv, tyvärr...
Fler förslag mottages tacksamt. :)
mats757
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: fre mar 31, 2006 12:16 pm

Inlägg av mats757 »

ErikBerg skrev:Har ingen svarv, tyvärr...
Fler förslag mottages tacksamt. :)
Låt någon annan med svarv göra det istället!

Mats
Allibow
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: fre apr 13, 2007 11:58 am

Inlägg av Allibow »

kapa orginalen på mitten och sätt slang mellan funkar med mek pump iaf århundradets rysslösning men de går
[Vadfals Racing]
Allibow
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: fre apr 13, 2007 11:58 am

Inlägg av Allibow »

kapa orginalen på mitten och sätt slang mellan funkar med mek pump iaf århundradets rysslösning men de går
[Vadfals Racing]
Skriv svar