Problem med dubbla su hif6:or..

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Problem med dubbla su hif6:or..

Inlägg av carfreak »

Hejsan! Fick hem mina dubbla SU till min 142:a med B20, som jag gick igenom och rengjorde samt monterade. Nu är problemet att motorn knappt går.. måste hålla fullgas för att varvet ska öka sakta, sakta för att sedan rusa upp i varv.
Har inte hitta några läckage eller liknande... flöttörerna ligger 1mm under kanten som det skall vara. Båda förgasarna är grundinställda. Tändningen ligger rätt tror jag, grundinställde den efter 10graders markeringen höger om nollan på remhjulet: vet ej om det är rätt?!

Motorn går på tomgång fast med okänt varvtal, tror de ligger runt 1500RPM, går ryckigt som tusan, vakuum finns de i förgasarna.. nya packningar sitter i osv.

Någon som vart med om detta och hittat en lösning?
Användarvisningsbild
Lasse
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: tor nov 12, 2009 7:18 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av Lasse »

Har du synkat dom?
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

Lasse skrev:Har du synkat dom?
De är båda grundinställda så det är snarlika värden. Väldigt svårt att synka dem riktigt när motorn går som en traktor i princip, omöjligt att hålla ett jämnt varvtal. Börjar misstänka insugsläckage mellan insug och topp.
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

Gjorde ett kompprov precis.. har 11,2-11,1-11,4-11,2 vilket såg bra ut! Hällde i en skvätt olja i cylinder 1 och prova, vips så fick jag 12.. provade igen och fick 11,2 som innan. Tyder detta på kolvring eller var det bara oljan som minskade volymen i cylindern?
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

Har precis renoverat mina SU HIF6:or och har en liten fråga kring några delar som följer med i satsen.

2st pyttesmå o-ringar samt 2st alu brickor som är lika små (Inringat på bilden) - var skall de sitta ?

Bild
//Christian
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408
Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås

Inlägg av NikkO »

har för mig att dom 2 alubrickorna ska sitta på skruven/pinnen som håller flottörerna.
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

NikkO skrev:har för mig att dom 2 alubrickorna ska sitta på skruven/pinnen som håller flottörerna.
okej, möjligt att o-ringarna skall sitta där också iom. att det är samma diam.
//Christian
Skriv svar