Justera förgasare SK Racing 47 B20

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: lör aug 09, 2008 10:04 am
Ort: Fagersta

Justera förgasare SK Racing 47 B20

Inlägg av Sankan »

Hej!

Tänkte höra med er ifall ni skulle kunna komma med någon bra grundbestyckning till min B20. Motorn går för fett!

Lite info om motorn:
B21E kolvar
SK Racing 47or
4-1 Extraktor
S-kam

Toppen är fixad utav Martin Häggström:
Ventiler: insug 46 avgas 38.5

Nuvarande bestyckning:
Emulotionsrör: F16
Luft: 200
Huvudmunstycke: 160
Lågfarsmunstycke: 60F8
Acc munstycke: 45
Halsring: 40

Acc munstyckena sprutar på alla kanaler lite åt höger, så på 2an och 4ans cylinder så sprutar den rakt in men på 1an och 3an så sprutar den in i insugsväggen. Har det någon betydelse?

MVH Mattias
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: hvordan vet du den går for fett? hva tenning har du , org stift tenning, eller hva tenningspunkt har du?? mer opplysninger tack :thumbright:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: lör aug 09, 2008 10:04 am
Ort: Fagersta

Inlägg av Sankan »

Tyvärr så har kamaxeln blivit skit, så blev inget mer med finjustera nu. Har plockat ner motorn så blir förmodligen att bygga B20 turbo nu :)
Skriv svar