Bestycknings frågor kring 2 x Dellorto 40mm
Bestycknings frågor kring 2 x Dellorto 40mm
Hejsan! Sitter å fundrar lite på Dellorto 40 till min halv trimmade racer.
Motorspecs:
B18 block borrat till 2,0l - 14,5bar komp körs på E85
Elleman Steg 3 topp
Elleman D5 kamaxel
Pertronix brytarlöst t-system med flame thrower spole
Typ 2 extraktor
Lättat svänghjul
Vad rekommenderar ni för bestyckning till detta?
Su förgasarna jag har nu räcker verkligen inte till.. även vid max inskruvade blandskruvar så går den magert!
Skall köras på E85 så mer bränsle behövs
Motorspecs:
B18 block borrat till 2,0l - 14,5bar komp körs på E85
Elleman Steg 3 topp
Elleman D5 kamaxel
Pertronix brytarlöst t-system med flame thrower spole
Typ 2 extraktor
Lättat svänghjul
Vad rekommenderar ni för bestyckning till detta?
Su förgasarna jag har nu räcker verkligen inte till.. även vid max inskruvade blandskruvar så går den magert!
Skall köras på E85 så mer bränsle behövs
//Christian
- Peter schmidt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 208
- Blev medlem: sön dec 30, 2007 12:05 pm
- Ort: Åsbro
Hur kan du säga att 32 är max på 40ior, jag åker mellan 36 o 38 på alla mina 40ior. Finns ju svarv bara så du vet.F1 schmidt skrev:Största halsring på 40or är 32mm bara så du vet.
vill du ha 36-38mm så är det 45or som gäller.
Om du kör 32mm halsring prova med ca160 i huvud
och 200 i luft.
60-65 i lågfart och 45-50 i ax.
Inget slår skön sången från Webrar!
- Peter schmidt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 208
- Blev medlem: sön dec 30, 2007 12:05 pm
- Ort: Åsbro
Det beror ju på vad man menar.. Jämfört med SU är det ju en klar uppgradering, men 40or är fortfarande för små för höga effekter till 2l+ motorer.DruTTeN skrev:Gör det säkert tycker det bara är konstigt att folk får motorer att gå utav helvete med 40ior.F1 schmidt skrev:Jag ska inte bråka med dej men det finns en anledning att dom
inte finns med större halsringar org ....
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan