Mikunibrygga från r1, Accelerationspump?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Mikunibrygga från r1, Accelerationspump?
Tjo!
Som sagt någon som vet om det är accelerationspump på en mikuni 40 mm brygga från en 99:a r1:a?
Jätte tack på förhand, MVH Tommy Landholm.
Som sagt någon som vet om det är accelerationspump på en mikuni 40 mm brygga från en 99:a r1:a?
Jätte tack på förhand, MVH Tommy Landholm.
Tommy Landholm
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
- Ort: örsjö
- Kontakt:
Nope, så vitt jag vet är det som på större moppeförgasare, trottel, högfartsmunstycke och lågfartsmunstycke. (ja, jag vet att de har spjäll också..) Men vissa moped/MC trimställen har en elektronisk version av accpump.. men det kostar lite vill jag minnas
//jonathan
//jonathan
Jonathan Berglund
"Power Is Nothing, Without Control.."
"Power Is Nothing, Without Control.."
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Ok.. Då vet jag lite mer, tack för svaretJonathanBerglund skrev:Nope, så vitt jag vet är det som på större moppeförgasare, trottel, högfartsmunstycke och lågfartsmunstycke. (ja, jag vet att de har spjäll också..) Men vissa moped/MC trimställen har en elektronisk version av accpump.. men det kostar lite vill jag minnas
//jonathan
Tommy Landholm
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
- Ort: örsjö
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
acc pump behövs inte på en sån gasare.
constant velosety tror jag det står för?
constant velosety tror jag det står för?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
- Ort: örsjö
- Kontakt:
För att man har högfartsmunstycket (skulle jag tro att han menar iaf? är även jag rätt ny på detta, går mest bara på logik och sånt jag läst )wunderbaum_glidarn skrev:Ok.. Får man fråga varför? Är lite ny på områdetJens Gustavsson skrev:acc pump behövs inte på en sån gasare.
constant velosety tror jag det står för?
Tack för alla svar
//jonathan
Jonathan Berglund
"Power Is Nothing, Without Control.."
"Power Is Nothing, Without Control.."
En gammal tråd jag vet men jag hittade en sprängskiss när jag surfade runt. http://www.yamaha-motor.com/sport/parts/home.aspx
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
låter en sån R1:a trött på gasen?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Accpumpstillskottet i en normal förgasare är till för att kompensera det tryckfall som blir pga att spjället öppnar "FÖR MYCKET".
Öppnar man succsesivt spjället vart efter varvtalet ökar, så behövs inget tillskott.
Detta sköts automatiskt av vakuumtrotteln i en CV förgasare.
Alltså har man "konstant gashastighets förgasare" CV, så fungerar det tillfredställande bra.
Sätter man på Riktiga trottelförgasare på en MC, så måste man hålla fan på sig för att hojen ska bli körbar. Gasar man för mycket på låga varv så "Böööar" bara motorn. Eller så sätter man på en accpump så kan vem som helst köra. Båda metoderna fungerar.
Mats
Öppnar man succsesivt spjället vart efter varvtalet ökar, så behövs inget tillskott.
Detta sköts automatiskt av vakuumtrotteln i en CV förgasare.
Alltså har man "konstant gashastighets förgasare" CV, så fungerar det tillfredställande bra.
Sätter man på Riktiga trottelförgasare på en MC, så måste man hålla fan på sig för att hojen ska bli körbar. Gasar man för mycket på låga varv så "Böööar" bara motorn. Eller så sätter man på en accpump så kan vem som helst köra. Båda metoderna fungerar.
Mats