ang bestyckning weber36/36

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Micke_Norr
Lite mer laddtryck
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 30, 2005 10:50 am

ang bestyckning weber36/36

Inlägg av Micke_Norr »

hej har satt in en weber 36/36,d-kam, e topp. tunnarare topplockspackning , jag tycker den bluddrar för mycket, står man stilla och inte belastar den så då hörs den gå bra...
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: hva bestykning har den :?:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Micke_Norr
Lite mer laddtryck
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 30, 2005 10:50 am

Inlägg av Micke_Norr »

caterpillar skrev::arrow: hva bestykning har den :?:
huvudmunstycken är 155,165 ska kola resten
Micke_Norr
Lite mer laddtryck
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 30, 2005 10:50 am

ang weber 36/36

Inlägg av Micke_Norr »

har satt in rätt munstycken enligt weberhandboken. ändå blöddrar den på låga varv...har ni tipps ideer...har kollat spjällaxeln, den är bra,
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: liiiite mer info; hva motor , hva tenning, hva er bestykning... det finnes en søkfunksjon her åsså, der problemet kan være nevnt...
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Micke_Norr
Lite mer laddtryck
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 30, 2005 10:50 am

Inlägg av Micke_Norr »

en b20 med e topp, d kam, har haft tidigare su men de var så glappa i axlarna så jag bytte gasare....så tädningen har jag inte rört, nålventil 200, e rör f-23 huvudmunstycke 140, 155 Halsring 27,25, lågfartsm 50, luftmunstycke 230 185
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

tips er å titte liiite i kgs katalog: men : utgangspunktet er halsringene: 25 er liiite for lite tycker ja... så 26 på tr 1 å 28 på tr 2... øker du på halsringene , må du redusere på lufta på e-rør... nålventil, ska være 250( borres med batteridrill( pent!!!).. sen ville ja had huved på 150 på tr 1.. å 160-180 på tr2... å luft 190 på tr1 å 160 på tr2....
tenning 12-15 gr... max utstillt ca 32gr v 4500rpm..
har du tenningslampe med justering, bruker du den med fonuft; har du fordeler md vakuum,eller har du en B-fordeler( for su)... det har en del å si... elektronisk fordeler fra saab 900(?) eller noe annet er å foretrekke.. da slipper en å knoote med slikt.. tennstift ngk 6ere om sommern, å 5er om vintern... har alldri fått til ngk 7ere...å singel elektrode ska det være :thumbright:
det enkle er som oftest det beste... :D
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar