har du koll på hur fördelaren är vriden/tändförställningen?carfreak skrev:verkar vara tätt överallt, kan feta på så den hamnar på AFR 10.. Men vid gas så hamnar den alltid på 7,4fredde_vit_pv skrev:ja det är klurigt men om allt är som det ska så ska man kunna
skruva varje cyl för sig så att motorn börjar missa både åt feta
och snåla hållet på på en cyl i taget.(blandskruvarna)
men då ska allt som sagt va helt 100 runtomkring!
körde du spolen som följde med när den pajade?
/F
Fick tändning nu igen helt plötsligt :s Vet inte vad som var galet..
Körde med den spolen ja, när jag inte fick gnista provade jag med min flamethrower spole..
Tycker fortfarande det är konstigt att AFR värdet hamnar på 20-88 på tomgång :s Vet ej om det har med downpipen att göra men.. När man gasar så hamnar AFR värdet på 7,4 och bränsletrycket går upp till runt 6PSI, på tomgång har jag 2,9PSI tryck.
Skall dumparna fladdra på tomgång? Dvs. öppna/stänga i snabb takt? Provade med tyg i slangen men då surgade turbon istället.
Vilka stift ska man köra på? Sitter ju nå champion stift i nu, kan ju vara stiften som är dåliga.
om den står åt fanders slutar triggern funka!
ja,det kommer säkert syre till sonden för den är för nära utblåset
och som sagt om och om igen man KAN inte tomgasa och få vettiga
värden på lamdan!
ja,tryckkompenseringen verkar funka på regulatorn
ja,dumparna öppnar när du får undertyck efter spjällen
stiften som funkat klockrent är std B20a stift
hoppas du får fixat det som behövs till provkörning
annars känns det som det finns risk att du jagar problem
som inte finns!
/F