B20 med extraktor rör och K-kam.

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
joelkovander
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: tor okt 07, 2010 12:29 pm

B20 med extraktor rör och K-kam.

Inlägg av joelkovander »

Tja, jag har en b20 med extraktor rör och K-kam och undrar vad nästa steg är? Vill ha lite mer vrid i den :thumbright:
DruTTeN
Forumsberoende
Inlägg: 646
Blev medlem: tor feb 08, 2007 3:54 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av DruTTeN »

dubbla förgasare, portad/planad topp.
Inget slår skön sången från Webrar!
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

om du vill ha "mer vrid" så är nog det logiska att byta till en kam med bättre lågvarvsegenskaper, F-kammen är ju något varvig i sin karraktär.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: B20 med extraktor rör och K-kam.

Inlägg av Jens Gustavsson »

joelkovander skrev:Tja, jag har en b20 med extraktor rör och K-kam och undrar vad nästa steg är? Vill ha lite mer vrid i den :thumbright:
är det allt som är gjort?

då behövs ett flödes riktigt avgasystem och en enkel portning på toppen och insug, speciellt på avgasidan gör mycket från början.

sen lite mer kompression ca 10.0:1.

en anna tändkurva.

insjustering med BB lamda.
DruTTeN
Forumsberoende
Inlägg: 646
Blev medlem: tor feb 08, 2007 3:54 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av DruTTeN »

The skrev:om du vill ha "mer vrid" så är nog det logiska att byta till en kam med bättre lågvarvsegenskaper, F-kammen är ju något varvig i sin karraktär.
Vart ska du hitta en kam med bättre lågvarvs egenskaper än K ??
Inget slår skön sången från Webrar!
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408
Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås

Inlägg av NikkO »

dubbla SU!
K-kam, portat och ca 10:1 i komp
Dock orginal avgassystem så den orkar inte varva ur ordentligt...

Går riktigt fint och drar 1 liter/mil med mycket busköra

åker ifrån 940is med b230fb motor, 130 hk.

Bild

http://www.youtube.com/watch?v=yA0v1N6wVvM
Senast redigerad av NikkO den tor okt 07, 2010 7:50 pm, redigerad totalt 1 gånger.
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
joelkovander
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: tor okt 07, 2010 12:29 pm

Inlägg av joelkovander »

Okej det låter ju inte fel 8) då blire att leta dubbla SU och grenrör, du råkar inte ha något ligga ? :roll:
Hasse63
För mycket laddtryck
Inlägg: 336
Blev medlem: mån aug 22, 2005 7:12 pm
Ort: Åskilje
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Leta SU som är "glappfria" i spjällaxlarna så slipper du jävlas :wink:
Amazon 65 Rip. 69 stulen rip. 69 och 245 78/85-
http://photobucket.com/albums/y24/Hasse63/
__/ __/ __/ __/ __/__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
thosan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 06, 2009 9:36 am
Ort: Lyckeby

Inlägg av thosan »

Ännu bättre är Weber 36 DCD 2ports.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

thosan skrev:Ännu bättre är Weber 36 DCD 2ports.
:arrow: dom er INTE færdige til bruk, uansett hva dom ska brukes til, å hva dom er kjøpt til( som kit)
DOM MÅ preppes liite, ellers går det til ##%¤&&!
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar