Kadett 1200 forgasserturbo med Stromberg

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Vopel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tis nov 16, 2010 11:43 pm

Kadett 1200 forgasserturbo med Stromberg

Inlägg av Vopel »

Har et problem med min Kadett C 1200 som jeg har bygd om til forgasserturbo.

Dette er hva jeg har gjort:

Mitsubishi Colt turbo
Hjemme laget grenrør og innsug
Stromberg forgasser som er trykktettet, flotørventil borret opp til 3mm.
Elektrisk bensinpumpe og regulator, denne er stilt inn på 0,3bar.
Intercooler fra Suzuki Vitara.

Det som skjer er at den går fint på tomgang, og ved fullt pådrag på 1-2gir.
Men når jeg har fult pådrag på 3-4gir, så merker jeg at den holder igjen.
Det samme skjer hvis jeg ligger å sladder på 2gir, hvis jeg pumper gassen litt i sladd så gir den seg helt.
Da må jeg slippe gassen i noen sekunder så fungerer den igjen for fullt. Virker nesten som om den går tom for bensin

Jeg har ikke rørt tenningen.
Noen som har noen gode tips??

Bild

Bild

Bild
Vopel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tis nov 16, 2010 11:43 pm

Inlägg av Vopel »

Glemte å skrive men den lader 0,4bar på maxtrykk.
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av dsimila »

Visst tar du trycket till regulatorn från före förgasaren och inte från insuget, eller?
Vopel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tis nov 16, 2010 11:43 pm

Inlägg av Vopel »

Ja, trykket til regulatoren er tatt på røret inn til trykkboksen.. Dette vises ikke på bildet da det ble gjort etterpå..

Hvor mye må den elektriske pumpe klare å pumpe for at den skal funke på 0,4bar i ladetrykk da?? Hørte 2bar, men har ikke sjekket den pumpe jeg har.

Den er i fra Opel Rekord 2,2i.
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av dsimila »

Alla insprutar pumpar skall fungera.
Har du kontrollerat din flottörnivå?
Kan vara att du måste slipa nålen längre uppåt också, laddet kommer på lägre varvtal på 3an och fyran.
Vopel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tis nov 16, 2010 11:43 pm

Inlägg av Vopel »

Okei..

Det kan hende, virker liksom som den blir dratt tom for bensin helt.
Når jeg kjører i svak oppoverbakke med jevnt pådrag så går den bra til å begynne med, så begynner den å holde igjen, akkurat som om den er tom for bensin.
Slipper jeg gassen i noen sekunder å gir på igjen så går den bra i en liten stund til.

Har tatt opp å sett på flotøren, hvordan kan du justere nivå her??
Prøvde å snu den men da fikk den ikke bensin inn i det heletatt..
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av dsimila »

Låter nästan som om det är tätt nånstans.
Vopel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tis nov 16, 2010 11:43 pm

Inlägg av Vopel »

Ja, skal sjekke trykket på bensinpumpa, å sjekke at noe ikke er tett..

Burde jeg også flytte uttaket til turbotrykket på regulatoren til kompressor huset på turbo`n?? Eller skal det fungere når den tar det ut mellom IC og forgasser??
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av dsimila »

Tar mitt tryck från gaveln på IC på turbosidan. Men det spelar nog inte så stor roll. Ta nånstans där luften står ganska stilla. Tex. från luftburken.
Öka trycket långsamt, med motorn på tomgång, tills den börjar gå illa.
Vrid tillbaka skruven lite så den börjar gå bra igen. <= Då är bränsletrycket som det skall vara.
Är du säker på att det är en högtryckspump som du har?
Vopel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tis nov 16, 2010 11:43 pm

Inlägg av Vopel »

Okei...

Da skal jeg prøve det i kveld.

Ja, det er en Bosch pumpe, målte akkurat 4 bar ut fra elpumpen, så da burde den nok holde.
Vopel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tis nov 16, 2010 11:43 pm

Inlägg av Vopel »

Hvor mye bensintrykk tåler forgasseren inn da??
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av dsimila »

Det vet jag inte. Jag har bara justerat "på känn" på mina förgasare.
Det märks ju ganska fort om det blir för högt iom att förgasaren flödar över då.
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

vilken typ av regulator har du? den måste vara av typen med
tryckkompensering!.
och ett tips är att ta lufttrycket till den direkt efter turbon!
då får man nåt hg högre bränsletryck på full effekt pga
tex laddluftskylaren och rör har lite tryckfall.

/F
Vopel
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tis nov 16, 2010 11:43 pm

Inlägg av Vopel »

Da har jeg fått prøvd litt...

Har justert regulatoren som du sa, til den begynte å gå litt surt på tomgang, så litt tilbake..
Resultatet ble at den ble bedre, kan gi fullt pådrag på 3-4gir nå uten at den gir seg..
Men hvis jeg ligger å sladder, altså gir på og slakker av hele tiden så plutselig gir den seg helt. Da må jeg slakke helt av så gi sakte gass igjen så kommer den...
Kan det være det at jeg må flytte turbotrykk slangen til kompressorhuset på turbo`n???

Regulatoren er en Filter King FKT 1....
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Det är inte så enkelt att pumpen börjar suga luft? Gör det samma oavsett bränslemängd i tanken?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar