Kadett 1200 forgasserturbo med Stromberg
Kadett 1200 forgasserturbo med Stromberg
Har et problem med min Kadett C 1200 som jeg har bygd om til forgasserturbo.
Dette er hva jeg har gjort:
Mitsubishi Colt turbo
Hjemme laget grenrør og innsug
Stromberg forgasser som er trykktettet, flotørventil borret opp til 3mm.
Elektrisk bensinpumpe og regulator, denne er stilt inn på 0,3bar.
Intercooler fra Suzuki Vitara.
Det som skjer er at den går fint på tomgang, og ved fullt pådrag på 1-2gir.
Men når jeg har fult pådrag på 3-4gir, så merker jeg at den holder igjen.
Det samme skjer hvis jeg ligger å sladder på 2gir, hvis jeg pumper gassen litt i sladd så gir den seg helt.
Da må jeg slippe gassen i noen sekunder så fungerer den igjen for fullt. Virker nesten som om den går tom for bensin
Jeg har ikke rørt tenningen.
Noen som har noen gode tips??
Dette er hva jeg har gjort:
Mitsubishi Colt turbo
Hjemme laget grenrør og innsug
Stromberg forgasser som er trykktettet, flotørventil borret opp til 3mm.
Elektrisk bensinpumpe og regulator, denne er stilt inn på 0,3bar.
Intercooler fra Suzuki Vitara.
Det som skjer er at den går fint på tomgang, og ved fullt pådrag på 1-2gir.
Men når jeg har fult pådrag på 3-4gir, så merker jeg at den holder igjen.
Det samme skjer hvis jeg ligger å sladder på 2gir, hvis jeg pumper gassen litt i sladd så gir den seg helt.
Da må jeg slippe gassen i noen sekunder så fungerer den igjen for fullt. Virker nesten som om den går tom for bensin
Jeg har ikke rørt tenningen.
Noen som har noen gode tips??
Okei..
Det kan hende, virker liksom som den blir dratt tom for bensin helt.
Når jeg kjører i svak oppoverbakke med jevnt pådrag så går den bra til å begynne med, så begynner den å holde igjen, akkurat som om den er tom for bensin.
Slipper jeg gassen i noen sekunder å gir på igjen så går den bra i en liten stund til.
Har tatt opp å sett på flotøren, hvordan kan du justere nivå her??
Prøvde å snu den men da fikk den ikke bensin inn i det heletatt..
Det kan hende, virker liksom som den blir dratt tom for bensin helt.
Når jeg kjører i svak oppoverbakke med jevnt pådrag så går den bra til å begynne med, så begynner den å holde igjen, akkurat som om den er tom for bensin.
Slipper jeg gassen i noen sekunder å gir på igjen så går den bra i en liten stund til.
Har tatt opp å sett på flotøren, hvordan kan du justere nivå her??
Prøvde å snu den men da fikk den ikke bensin inn i det heletatt..
Tar mitt tryck från gaveln på IC på turbosidan. Men det spelar nog inte så stor roll. Ta nånstans där luften står ganska stilla. Tex. från luftburken.
Öka trycket långsamt, med motorn på tomgång, tills den börjar gå illa.
Vrid tillbaka skruven lite så den börjar gå bra igen. <= Då är bränsletrycket som det skall vara.
Är du säker på att det är en högtryckspump som du har?
Öka trycket långsamt, med motorn på tomgång, tills den börjar gå illa.
Vrid tillbaka skruven lite så den börjar gå bra igen. <= Då är bränsletrycket som det skall vara.
Är du säker på att det är en högtryckspump som du har?
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Da har jeg fått prøvd litt...
Har justert regulatoren som du sa, til den begynte å gå litt surt på tomgang, så litt tilbake..
Resultatet ble at den ble bedre, kan gi fullt pådrag på 3-4gir nå uten at den gir seg..
Men hvis jeg ligger å sladder, altså gir på og slakker av hele tiden så plutselig gir den seg helt. Da må jeg slakke helt av så gi sakte gass igjen så kommer den...
Kan det være det at jeg må flytte turbotrykk slangen til kompressorhuset på turbo`n???
Regulatoren er en Filter King FKT 1....
Har justert regulatoren som du sa, til den begynte å gå litt surt på tomgang, så litt tilbake..
Resultatet ble at den ble bedre, kan gi fullt pådrag på 3-4gir nå uten at den gir seg..
Men hvis jeg ligger å sladder, altså gir på og slakker av hele tiden så plutselig gir den seg helt. Da må jeg slakke helt av så gi sakte gass igjen så kommer den...
Kan det være det at jeg må flytte turbotrykk slangen til kompressorhuset på turbo`n???
Regulatoren er en Filter King FKT 1....