Trycktäta Pierburg/Stromberg 175 CDUS?

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
kim_gulle
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: ons dec 08, 2010 6:37 pm

Trycktäta Pierburg/Stromberg 175 CDUS?

Inlägg av kim_gulle »

Ny på forumet och även ny med dem här förgasarna.

Har en golf med 1.1 liters motor som jag tänkt turbokonvertera för skojs skull innan jag bygger om motorfästena till förmån för större 16v motor med webrar.
Såg att nån hårding här hade konverterat en kadett 1200 med strombergare så förhoppningsvis så ska det väl funka på en VW 1.1 med crossflow också. :)

Fick en Stromberg 175 CDUS av en polare som jag tänkte använda och kikade lite på guiden som finns här på forumet om hur man trycktätar en strombergare. Grejen är bara att jag inte är så hemma på dem här förgasarna och kan inte riktigt lista ut vad som är choke och vad som är gasspjäll. Kan väl verka som att man är lite smådum när man säger så men jag vore väldigt tacksam om nån kanske hade nån bild som pekar på vilken arm som gasvajern ska sitta på och vilken arm som är choken så man vet vart man ska trycktäta. Dessutom så var ju förgasarn i guiden en annan strombergare och med min obefintilga erfarenhet med dem här föggarna så är ju skillnaden mellan dem nästan enorm. Vore för övrigt nice om alla bilderna syntes också. :wink:

Missförstå mig inte och tro att jag bara är nån som inte kan nånting för så är det inte. :hihi:
Har gått fordon och går nu på universitetet och ska bli fordonsystemtekniker och kan mer än de flesta om vissa saker. Det är bara det att just dem här förgasarna har jag aldrig hållit på med då jag aldrig ägt eller mekat volvo. Har bara i princip tagit reda på att dem här förgasarna lämpar sig ypperligt för turbokonvertering.
Har mest bara skruvat K-Jetronik och elektroniska insprutningar i mitt liv.

Tack på förhand. :D