Trycksätta Stromberg

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Toad
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tor sep 15, 2005 4:37 pm
Ort: Burträsk

Inlägg av Toad »

140ttic skrev:den skruvas fast invändigt bara. inga klurigheter..
Okej, så du kommer åt att skruva via hålet/röret där som går till turbon?
Senast redigerad av Toad den ons jan 11, 2006 9:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
/ Volvo 142 -71 Blå-met.
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

japp..lednyckel
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 374
Blev medlem: ons apr 20, 2005 2:05 pm
Ort: Näsåker

Inlägg av Foffe »

de skulle va se likt om man stoppa in handen plenume å fastna :wink:
Bild
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

Foffe skrev:de skulle va se likt om man stoppa in handen plenume å fastna :wink:
:lol:
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263
Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av jajsen »

bra tråd, finns det nån möjlighet att täta choken? så man fortfarande kan använda den alltså, kanske inte behövs om bilen bara används sommartid,

mvh Erik Jakobsson
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

jajsen skrev:bra tråd, finns det nån möjlighet att täta choken? så man fortfarande kan använda den alltså, kanske inte behövs om bilen bara används sommartid,

mvh Erik Jakobsson
ja då får man använda skruvar i hålen..
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263
Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av jajsen »

i vilka av hålen?

mvh Erik Jakobsson
vinkelkapen
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm

Inlägg av vinkelkapen »

jag tänkte på lite grejer kan det vara bättre med spetsigare nål än annars och så undrar jag varför man slipar den och det gamla spjäll axeln där kan man ta bort den? så man kan öka flödet yterligare eller är det bortkastad tid?
e34 m20b25 turbo @1bar
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

jajsen skrev:i vilka av hålen?

mvh Erik Jakobsson
Bild

Alla hålen
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

vinkelkapen skrev:jag tänkte på lite grejer kan det vara bättre med spetsigare nål än annars och så undrar jag varför man slipar den och det gamla spjäll axeln där kan man ta bort den? så man kan öka flödet yterligare eller är det bortkastad tid?
man slipar nålen för att öka mängden bränsle när trotteln står i öppet läge.
det går utmärkt att ta bort spjällaxeln men då är det svårt att montera själva spjället. (???) klart det är bra med mer flöde, bortkastad tid..hm tja det är upp till dej.
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263
Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av jajsen »

140ttic skrev: Alla hålen
OK, men om amn sätter skruvar i alla hålen så kommer ju choken inte funka eller?

mvh Erik jakobsson
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

jajsen skrev:
140ttic skrev: Alla hålen
OK, men om amn sätter skruvar i alla hålen så kommer ju choken inte funka eller?

mvh Erik jakobsson
exakt, original choke kan aldrig fungera som den ska när man överladdar.
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263
Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av jajsen »

OK varför skrev du inte det istellet då?

ja va ju ute efter ett sett att få choken att funka även om man tryckte igenom görgasaren, inte ett annat sätt att täta den.

mvh Erik Jakobsson
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

jajsen skrev:OK varför skrev du inte det istellet då?

ja va ju ute efter ett sett att få choken att funka även om man tryckte igenom görgasaren, inte ett annat sätt att täta den.

mvh Erik Jakobsson
jaha!...ja det gör man lättast genom att montera en kallstartsspridare på insuget.
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

Hur skiljer sig choken på R-sport fuggarna då? har en ligandes i garaget men har inte klurat nå nämdvärt på det?
Bild
Skriv svar