Trycksätta Stromberg
Okey nej jag har ingen btr ännu kör enbart med mekanisk pump..Har för mej att man orkar köra volvo´s mekaniska pump fall man ska köra med samma förgasare o i hopp om de
kanske skulle funka på micran oxå iallafall lite så försökte man köra så
men tyvärr funkar de ju inte..Ska inhandla btr på kg för dubbla
förknasare o en manometer..Nån som vet vart man kan skaffa samma
typ av btr fast billigare eller nån som kanske har en billigt till övers?
kanske skulle funka på micran oxå iallafall lite så försökte man köra så
men tyvärr funkar de ju inte..Ska inhandla btr på kg för dubbla
förknasare o en manometer..Nån som vet vart man kan skaffa samma
typ av btr fast billigare eller nån som kanske har en billigt till övers?
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
F.F.F = Funktion Före Form
- 62comet
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:53 pm
- Ort: Nord-Norge, Rognan
tryckbox
om man bygger tryckboksen så här er vel størsta nackdeln att man får göra trykktätta bränsle genomförningar??
1962 -Mercury Comet 5.0 V8
1978 -242L mitsu/chrysler 3.0 V6 - ms2
1987 -740GL B234 - ms2
1978 -242L mitsu/chrysler 3.0 V6 - ms2
1987 -740GL B234 - ms2
det gör den bara om nålventilen inte stänger ordentligt,
det finns bara ett munstycke i en stromberg så dom borde fungera lika bra på vilken motor som hellst, eftersom dom har trottel och nål.
om du skruvar bort flottörhuset under förgasaren och sedan böjer lite på vingen på flottören som går emot nålen i nålventilen så kommer du få det tätt igen, men om du böjer för mycket så kommer den inte öppna ordentligt, man får testa sig fram och med dubbla förgasare kan det vara ett riktigt h-vete.... jag vet
men med en ska det inte vara så svårt, du lär inte behöva så mycke soppa på 1,2 liter så de gör inget om inte nålen öppnar helt, de kommer hinnas fyllas iaf.
det finns bara ett munstycke i en stromberg så dom borde fungera lika bra på vilken motor som hellst, eftersom dom har trottel och nål.
om du skruvar bort flottörhuset under förgasaren och sedan böjer lite på vingen på flottören som går emot nålen i nålventilen så kommer du få det tätt igen, men om du böjer för mycket så kommer den inte öppna ordentligt, man får testa sig fram och med dubbla förgasare kan det vara ett riktigt h-vete.... jag vet
men med en ska det inte vara så svårt, du lär inte behöva så mycke soppa på 1,2 liter så de gör inget om inte nålen öppnar helt, de kommer hinnas fyllas iaf.
va synd att den inte gick o använda:(larsat skrev:göra vad? denna tråd handlar om förgasareFunkar det att göra så på en insprutmotor ja har en 740 glt? Tack
nej det funkar inte, malpassi FK1 FK2 är dom som funkar, KG har m.fl.hejsan funkar en btr från en saab 9000 turbo till en förgasar turbo?
men hur långt kan man komma utan bränsleregulator ?
elpump monterat
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
funkar ända tills laddtrycket kommer! då trycks bensinen tillbakavolvo_144 skrev:va synd att den inte gick o använda:(larsat skrev: göra vad? denna tråd handlar om förgasare :)
nej det funkar inte, malpassi FK1 FK2 är dom som funkar, KG har m.fl.
men hur långt kan man komma utan bränsleregulator ?
elpump monterat
om inte bränsletrycket höjs samtidigt.
regulatorer för förgasare jobbar med ca 3hg (strombergare ca1,5-2hg)övertryck
och insprutarens ca 3kg.
på en modern turbomotor ska regulatorn ha ingång för tryckkompensering.
/F
www.misab.se harvolvo_144 skrev:va kostar en btr som fungerar till förgasar turbo
"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"