Har 2 x 45 trykksatte dellorto, sammen med en KKK k27 hybridsak
etter et uhell med wastegate så smelta jeg et stempel, har byttet motor og lurer på om dere har en fasit på optimal tenning, har fordeler med hallgiver og ettermontert tenningsforsterker.
tenningstidspunkt ? hvor mange rpm skal dette justeres på? motoren produserer nesten ikke vacuum, lodde fast vekter i fordeler eller er ikke det heldig?
Noen spm ang tenning, bensintrykk og div
Re: Noen spm ang tenning, bensintrykk og div
vad heter motorn?
På b21-b230 är vikterna fullt utslagna vid 3000 rpm ungefär. Om du håller motorn på 4000 medan du ställer så blir det rätt, utan vacumslang förstås.
Bensintryck ställer du med motorn på tomgång tills det precis hörs att det börjar flöda över, backa sedan ca 1/2 varv på skruven.
20-25 grader förtänning är en början, det finns inget facit.
På b21-b230 är vikterna fullt utslagna vid 3000 rpm ungefär. Om du håller motorn på 4000 medan du ställer så blir det rätt, utan vacumslang förstås.
Bensintryck ställer du med motorn på tomgång tills det precis hörs att det börjar flöda över, backa sedan ca 1/2 varv på skruven.
20-25 grader förtänning är en början, det finns inget facit.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Re: Noen spm ang tenning, bensintrykk og div
om en bruker b19's store vakumklokke(doble), borrar ut spærrebolten i foten, så kan en ha høy tenning ved roli stadskjøring( 15-17gr) å max utstillet tenning ved ca 4000; sen justerer tenningen seg ned ved større laddtrykk; ved 1 bar +
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Re: Noen spm ang tenning, bensintrykk og div
har nå satt 1 230Ft motor med 405 topp og den sitter det K kam i , noen forslag til annen kam eller er den bra?
har fordeleren med dobbel klokke og hallgiver, kjører også teningsforsterker fra mds med justering av retardasjon og sperrer
har fordeleren med dobbel klokke og hallgiver, kjører også teningsforsterker fra mds med justering av retardasjon og sperrer