Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis nov 13, 2018 7:44 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Effekt dubbla stromberg
InläggPostat: tis maj 22, 2012 10:19 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Inlägg: 892
Ort: Eksjö
Ja, eftersom ja inte lyckas hitta prisvärda dubbelportare eller mikuni bryggor till fr-bilen så kanske ja blir tvungen att åka dubbla stromberg på org volvo insug.. Men hur långt räcker dessa egentligen? Har ju hört att saab åkarna tar 170-180 hk på sina 2l spisar.. Hur bra de stämmer vet jag ju inte.. Men är de teoretiskt möjligt på en b23 att nå 170-180hk?

Mvh

_________________
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Effekt dubbla stromberg
InläggPostat: tor maj 24, 2012 4:41 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Inlägg: 1408
Ort: Västerås
Har omsvetsat insug med gasreglage och 2 st strombergare från b30, bara att skruva dit o köra. PMa om det är intressant.

_________________
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Effekt dubbla stromberg
InläggPostat: fre jun 08, 2012 11:24 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Inlägg: 381
Ort: Norge
Jeg mener at en 4 syl 2,3 L motor trenger 2 stk. 2" forgassere eller 3 stk. 1,75" forgassere.
2 x 1,75" passer 2,0 L.
Likevel er 338 hk bakdekk/375 Hk svinghjul sett med turbo på en B230 m/ 2 stk 1,75" Zenith.
http://forum.vccn.no/showthread.php?426 ... SSETUNELL-)-Lowteck-Edition


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Effekt dubbla stromberg
InläggPostat: fre jun 08, 2012 4:58 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Inlägg: 851
Ort: Bjurholm
"fr-bil" = folkrace = icke turbo.
OT: Cool motor men insuget ser lite fel ut, 1342. Skulle haft ett plenum efter förgasarna.

_________________
// Daniel Similä
242 turbo -76 busbil, dubbla SU, eget insug och hx35.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010