Effekt dubbla stromberg

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
wuffee
Forumsberoende
Inlägg: 892
Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Ort: Eksjö

Effekt dubbla stromberg

Inlägg av wuffee »

Ja, eftersom ja inte lyckas hitta prisvärda dubbelportare eller mikuni bryggor till fr-bilen så kanske ja blir tvungen att åka dubbla stromberg på org volvo insug.. Men hur långt räcker dessa egentligen? Har ju hört att saab åkarna tar 170-180 hk på sina 2l spisar.. Hur bra de stämmer vet jag ju inte.. Men är de teoretiskt möjligt på en b23 att nå 170-180hk?

Mvh
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408
Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås

Re: Effekt dubbla stromberg

Inlägg av NikkO »

Har omsvetsat insug med gasreglage och 2 st strombergare från b30, bara att skruva dit o köra. PMa om det är intressant.
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
Baxman
För mycket laddtryck
Inlägg: 468
Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Ort: Norge

Re: Effekt dubbla stromberg

Inlägg av Baxman »

Jeg mener at en 4 syl 2,3 L motor trenger 2 stk. 2" forgassere eller 3 stk. 1,75" forgassere.
2 x 1,75" passer 2,0 L.
Likevel er 338 hk bakdekk/375 Hk svinghjul sett med turbo på en B230 m/ 2 stk 1,75" Zenith.
http://forum.vccn.no/showthread.php?426 ... uning-242-(LAKKERT-UNDER-OG-BREDDET-GIRKASSETUNELL-" onclick="window.open(this.href);return false;)-Lowteck-Edition
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Re: Effekt dubbla stromberg

Inlägg av dsimila »

"fr-bil" = folkrace = icke turbo.
OT: Cool motor men insuget ser lite fel ut, 1342. Skulle haft ett plenum efter förgasarna.
Skriv svar