jag har en fråga jag angående dubbla solexarna jag har på b230in turbo
vid 2500 varv ligger lambdan på 0.70 och utan något ladd, avgörs det av lågfartsmunstycken eller hur ställs det in?
jag har ställt in var cylinder på tomgång (ca 1100 varv) på luftskruvsjusteringen och därmed har jag en fråga till:
när man har satt lambdan på grenröret på en cylinder så hoppar den mellan säg : 0.93 - 0.99 - 1.06 varför gör den det? det är de värdet jag ställde in var cylinder på också tänkte då ligger den ju runt mitten.
jag har lågfartsmunstycken som är str 70 just nu, men har beställt .60 är det på grund av de stora munstyckena som de drar så mycket upp på varven (2000-2500)
någon som har lite vetskap oom förgasarna här, fråga gärna på också
Drar för mkt soppa!
- Ventilsallad
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 56
- Blev medlem: tis mar 25, 2008 1:48 pm
- Ort: Mullsjö/Nordmaling
Drar för mkt soppa!
Dola på mest hela tiden
*Vit 242 -76 B230T 250hk
*Vit 242 -76 B230T 250hk