elektrisk bränslepump (BILTEMA) till strombergare

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
beardoo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: mån okt 24, 2011 8:29 pm

elektrisk bränslepump (BILTEMA) till strombergare

Inlägg av beardoo »

har funderingar på en liten snabb förgasarturbokonvertering på min b20 i amzingen eftersom jag fick tag på lite roliga grejer för en billig peng,

men det jag undrar över är att jag inte tror att den mekaniska pumpen kommer orka pumpa tillräckligt med soppa och eftersom jag inte vill börja dra returledning från nån regulator så råkade jag snubbla över den här på biltema :D

http://www.biltema.se/sv/Sok/?query=52-3229" onclick="window.open(this.href);return false;

står inte så mycke info om den på hemsidan men den levererar 120L/min och maxtryck 0.27-0.34 bar och tycker väl att de INTE borde få förgasaren att flöda över utan regulator.
någon som har lite åsikter? :P
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Re: elektrisk bränslepump (BILTEMA) till strombergare

Inlägg av fredde_vit_pv »

vissa förgasare klarar bara 0.15-0.20 bränsletryck! för att veta måste man testa förgasaren man har :(
har du tänkt suga genom förgasaren? om inte, glöm allt annat än ett retursystem!

/F
beardoo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: mån okt 24, 2011 8:29 pm

Re: elektrisk bränslepump (BILTEMA) till strombergare

Inlägg av beardoo »

tyvär inte, turbo före förgasare.
medföljde en gammal regulator.
varför fungerar det inte utan retur även fast trycket kan bli bra? :(
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Re: elektrisk bränslepump (BILTEMA) till strombergare

Inlägg av fredde_vit_pv »

tryckförgasare kräver ett varierande bränsletryck som ligger på vad flottören(förgasaren)klarar + laddtrycket
annars går soppan baklänges och det bubblar i tanken! :hihi:

så en insprutningspump (vilken somhelst std-pump nästan)och en tryckkompenserande regulator gjord för förgasare
(med retur och tryckingång för laddtryck) är den enda vettiga lösningen,tex en malpassi!

/F
beardoo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: mån okt 24, 2011 8:29 pm

Re: elektrisk bränslepump (BILTEMA) till strombergare

Inlägg av beardoo »

aj fan de har du ju jävligt rätt i att det hellre pumpar tillbaks allting haha :roll:
ska ändå koppla in riktiga grejer senare men ville skicka in lite annat ja hade först innan bilen åker in för vintern igen :(
Skriv svar