b230 ft block borr 0,30
lastbilsturbo
lastbils intercooler
s2 wastegate
k-kam
max portad 8v topp
dellorto 48 trycksatta
laddtryck ca 1.4kg
vilken bestyckning tror ni
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
vilken bestyckning tror ni
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
har hört att det är här det finns duktiga killar på förgasarbestyckningar
och jag undrar som rubriken
det behöver inte vara nå exakta uppgifter men en knuff åt rätt håll skulle inte sitta fel
motorn är på ca 500hk så det ska ju dit ganska stora munstycken
hjälp mig nu
och jag undrar som rubriken
det behöver inte vara nå exakta uppgifter men en knuff åt rätt håll skulle inte sitta fel
motorn är på ca 500hk så det ska ju dit ganska stora munstycken
hjälp mig nu
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
här är ett motorn i recept form
jag kan lägga upp receptet på min motor kanske jag får fler förslag
Block: 940 turboblock från 95 med oljekylda kolvar
Stakar: sten parner h-profil 158mm
Kolvar: sten parner kolvar med total seal ringar
Vevaxel: 230ft från 95 lättad 2kg samt balanserad
Kamdrivning: parner ståldrev på vev och justerbart kamdrev 30m rem
Topp: 405 max portad och större avgasventiler samt omgjorda förbränningsrum,kompsänkt,dubbla ventilfjädrar,k-kam skärringspackning
Grenrör: hemmagjort av tryckkälsrör
Wastegate: audi s2
Turbo: från en volvo bm dumper med 56 insug
Intercooler: enormt stor intercooler nerkapad från en lastbil
förgasare: dellorto 48 trycksatta
tändsystem: tyvär än så länge orginal brytarlöst
laddtrycket kommer att ligga på ca 1.5
jag kan lägga upp receptet på min motor kanske jag får fler förslag
Block: 940 turboblock från 95 med oljekylda kolvar
Stakar: sten parner h-profil 158mm
Kolvar: sten parner kolvar med total seal ringar
Vevaxel: 230ft från 95 lättad 2kg samt balanserad
Kamdrivning: parner ståldrev på vev och justerbart kamdrev 30m rem
Topp: 405 max portad och större avgasventiler samt omgjorda förbränningsrum,kompsänkt,dubbla ventilfjädrar,k-kam skärringspackning
Grenrör: hemmagjort av tryckkälsrör
Wastegate: audi s2
Turbo: från en volvo bm dumper med 56 insug
Intercooler: enormt stor intercooler nerkapad från en lastbil
förgasare: dellorto 48 trycksatta
tändsystem: tyvär än så länge orginal brytarlöst
laddtrycket kommer att ligga på ca 1.5
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver