B20 tryckturbo

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
b20_turbopower
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: tor jan 10, 2013 6:33 am
Ort: Askersund

B20 tryckturbo

Inlägg av b20_turbopower »

hejsan är ny på detta forum och nu är det så att ja har en duett med b20 i och den är renorerving på han och snart är han under lackering och det är tid nog att för att börja tänka på motor så en inte blir omkörd allt för mycket hehe :wink: så det lutar mot att turbo konevertera motorn,verkar vara det effektivaste sättet att få lite häst,ja begär inte ca 180 hk av den så ja tänker nog lägga mig runt 0,5 0,7 i ladd och byta till antligen D eller K kam och eventuellt svarva kolvarna men det är inte säkert än men nu tänkte ja höra av er erfarna lite hur det hära med bränsle förbrukningen funkar? hört att det blir en bsr men fattar inte riktigt hur den skall sitta och om det kräver någon mer soppa vid laddtryck och vad är nödvändigt? byta ut min mekaniska pump mot en ex 740,240 pump istället? hade tänkt mig tryckturbo på han så någon som har en aning för en bra och billig turbo för mitt syfte,turbo grenrör är i alla fall inga problem med ,det förstår ja mig på men lite ¨idiot¨förklaring skulle inte alls skada ,är vell åtminstonde rätt inne på det hära om tryck turbo men lite extra hjälp skadar inte.Tackar och bockar för alla slags svar mvh