Hej
Jag undra om vad ni har för tips för att får jämn bränsleblandning på alla tryck.
Jag har läst lite i ämnet men tycker att många av sätten borde ge dålig blandning på vissa tryck tro jag.
Så jag hade en löjlig ide att man kanske kunde köpa bränslenålar som kan ställas in på ut sidan och låta den styras av en tryck regulator eller en slags dator?
Detta är inget som jag håller på med, jag bara undra om det skulle funka
Hur bra funka det att köra utan tillskott på lägre tryck, bara för dragracing?
Andra tips om Holley är också roliga att höra.
Hälsningar Jim
trycksätta holley 4 port
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: trycksätta holley 4 port
finns ett adapterblock att tjöpa.. ser ut som blocket som munstyckena sitter i. Blocket har utifrån ställbara nålar för justering.
Har också lekt med tanken att ha en cpu och "ställmotor" för munstycket
Rent allmänt så om man trycker genom en gasare så har laddtryck och densitetsökning på luften ett relativt linjärt samband upp till runt 0,7 bar.
På svenska betyder det att förgasaren doserar ganska rätt upp till det trycket. Sen får man fundera på hur man skall lösa tillskottbränslefrågan när man kommer upp/över det trycket.
Har också lekt med tanken att ha en cpu och "ställmotor" för munstycket
Rent allmänt så om man trycker genom en gasare så har laddtryck och densitetsökning på luften ett relativt linjärt samband upp till runt 0,7 bar.
På svenska betyder det att förgasaren doserar ganska rätt upp till det trycket. Sen får man fundera på hur man skall lösa tillskottbränslefrågan när man kommer upp/över det trycket.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: trycksätta holley 4 port
ok tackar för svar
Det är intressant med olika lösningar för att får bra blandning på höga tryck med förgasare tycker jag, ingen som vet en bra link om ämnet kanske?
Det är intressant med olika lösningar för att får bra blandning på höga tryck med förgasare tycker jag, ingen som vet en bra link om ämnet kanske?