B20 med mini turbo.
Sv: B20 med mini turbo.
Jag kan ju filma mätarna om det ger en bättre syn på det hela?
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 med mini turbo.
ja gör det. sen lite träng körning med så vi får se hur den fungerar bilen med jag har en klar gen som tycker off road är kul men jag har lyckas hålla mig än om man räknar bort mitt inpuls köp an en nissan prarie men de räknas inte som riktig tesäng bil än om den fick jobba som en sån i sand tagen runt byn här med många skratt bakom ratten
det ska ju va B20 inte nått japps skit heller
det ska ju va B20 inte nått japps skit heller
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Sv: B20 med mini turbo.
Ja takk.janne_s skrev:Jag kan ju filma mätarna om det ger en bättre syn på det hela?
Hvis du kan så bør du montere 2 stk. ladetrykksmåleren. Den ene målter trykket i innsugsmanifolden og den andre måler trykket i trykkboksen.
Jeg mener at dette vil være nyttig.
Vi testet dette på en B23BT med Volvo GR.A turbo med A/R0,63 turbo og fikk se at det var ladetrykk i trykkboksen fra 1100 o/min ved gasspådrag.
Turboen var helt utslitt etter 10 000 km på gate da maks ladetrykk var justert til 1,7 BAR.
Da ble det montert større turbo.
Sv: B20 med mini turbo.
Blev ingen varv räknare med i dag, har märkt ett stort problem, det va ju ganska varmt ute i dag ca 18ºc och ju mer man körde ju mer spikade det men lamdan låg hyfsat, körde utan motor kopa för att bli av med värme men det gjorde inte någon skillnad kandke är att fundera på en ic på något vis men
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Sv: B20 med mini turbo.
Har även funderingar på om det fina brytar tänsystemet ska bytas, har en msdal6 sittandes på en 4hjuling jag kan använda men är kanske lite väl överdrivet?
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 med mini turbo.
vad har du för tänd kurva och hur mycket laddar du? vad visar lamdan ungefär där den spikar?
mvh jensa
mvh jensa
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Sv: B20 med mini turbo.
Blandning mellan b20 fördelar vikter 240 turbo klocka som är lite filad för mer back tändning, står orginal justerad. Vid kall motor spikar den vid 0, 5 i ladd och 14,5afr och varm motor spikar den så fort det laddar och 14, 7 afr
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 med mini turbo.
men vad är det för förtändning där?
lamda 1 eller 14.7 är för snålt förutom dellast under 3500rpm ungefär. ca afr12.5 (ca lamda 0.85) är mer lämpligt på lite tryck.
lamda 1 eller 14.7 är för snålt förutom dellast under 3500rpm ungefär. ca afr12.5 (ca lamda 0.85) är mer lämpligt på lite tryck.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Sv: B20 med mini turbo.
A klart du menade så vet inte hur kollar man det enklast? Grad skiva och strobb lampa? Är mest van vid sprut, jo vet den går snålt.
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 med mini turbo.
lägg på samma tryck som du kör med till fördelaren med tryckluft sen strobbar du tändningen på olika varv så vet du hur tändkurvan ser ut på full gas.
du har en bra gradering på remskivan på vevaxeln redan eller ser man den inte på valpen?
mvh jens
du har en bra gradering på remskivan på vevaxeln redan eller ser man den inte på valpen?
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Sv: B20 med mini turbo.
Det kan gå att se rem skivan under ifrån om man har tur spikningarna minskade och till slut försvan nör jag fich lamdan mot 12 afr använde cauken (stavning)? Så det är possitivt, men i samma veva moddade jag fördelar klockan mer så den höjer tändningen ytterligare npgra grader. Så mer sås så kanskr det blir bra. Den är fortfarande pigg och kan burna ringar i gruset (rwd)
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 med mini turbo.
om du inte ser tänd markeringarna hur ställer du tändningen då?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Sv: B20 med mini turbo.
Fördelaren är markerad och va under och kröp med blixt lampa och en spegel för att se att det stämde, filande av tryck klocka är bara gissning, snällare tändning borde väl ge minskad risk för spikning?
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 med mini turbo.
jo helt klart. på sånna extremt små turbos kan man behöva ta till med extremt låga förtändningar på lägre varv på fullt tryck med snälla kamaxalr, ibland ned imot 5-10 grader bara i vissa fall.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Sv: B20 med mini turbo.
Man ska kanske pröva andra stift också för den glöd tänder gärna när den blir varm?
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2