HJÄÄLP!! csb kompressor

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
k4rlsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: fre nov 14, 2008 3:37 pm

HJÄÄLP!! csb kompressor

Inlägg av k4rlsson »

hoppas på att kunna få fram nån information av mitt problem , har en cheva smallblock strokad 350 till 383 med afr 210cc / 64CC Bds steg 2 6-71 SEN kommer vi till problemet ..har precis köpt ett par quickfuel E85 650 dp men får inte motorn att få nå riktigt bra värden på lambdan , den går åt helvete för fett ...är nästan så de rinner ur avgasystemen och lamda värdena ligger på 6.50 och förgasarna flödar ej och har 70/75 i bestyckning nu , och innan hade jag 77/82 och de har inte blivit nån skillnad på värdena alls ....men frågan är hur lågt man törs gå på bestyckningen ....för övrigt så går den bra på tomgång inga missljud och den flödar inte .. väldigt tacksam för svar! Mvh
kramer178racing
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: tor jun 06, 2013 5:07 pm

Re: HJÄÄLP!! csb kompressor

Inlägg av kramer178racing »

jag är ju inget proffs eller så men har du kontrollerat så att gasarna inte flödar???
har inte dom där gasarna 4 corner idle system?? då har du 4 små justerstkruvar runt om isf, vrid in dom till maskinen suckar och sen ut 1/4 varv. stäng av motorn och kontrollera hur dom står och ställ alla på samma läge, vet inte om det är rätt väg å gå men har gjort så på en annan å då gick den då igenom dock var den bilen utan kompressor.

Sen ska du köra e85 måste du vell köra annan tändning?? (ngn får gärna rätta mig om jag har fel)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: HJÄÄLP!! csb kompressor

Inlägg av Jens Gustavsson »

vad har den för lamda på tomgång?
och på full gas?

har du nån bild på det hela?

är förgasaren beställd för just den motorn?

mvh jens
Skriv svar