B23 goes förgasarturbo

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Re: B23 goes förgasarturbo

Inlägg av dsimila »

Jag tog halva plana ytan (= squishen) det är bra att ha kvar lite squish + runt ventilerna.
Fungerade bra, räknade aldrig komp.
Klubbors
Lite mer laddtryck
Inlägg: 15
Blev medlem: fre maj 10, 2013 12:21 am
Ort: Klubbfors

Re: B23 goes förgasarturbo

Inlägg av Klubbors »

Vad ska man ligga på i komp, 8,5:1 typ?
William Johansson
Från de djupaste norrländska skogarna
Klubbors
Lite mer laddtryck
Inlägg: 15
Blev medlem: fre maj 10, 2013 12:21 am
Ort: Klubbfors

Re: B23 goes förgasarturbo

Inlägg av Klubbors »

Har hört att 531 toppen ska sänka kompet, kan det stämma?
William Johansson
Från de djupaste norrländska skogarna
Användarvisningsbild
vebotrimmarn
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
Ort: lycksele, norrbyberg

Re: B23 goes förgasarturbo

Inlägg av vebotrimmarn »

japp de stämmer, men inte mycket skillnad.
Klubbors
Lite mer laddtryck
Inlägg: 15
Blev medlem: fre maj 10, 2013 12:21 am
Ort: Klubbfors

Re: B23 goes förgasarturbo

Inlägg av Klubbors »

Tjockare packning då, kan det funka? Vet inte vad det är för exakta mått men är inte dom 0,5mm
tjockare eller liknande?
William Johansson
Från de djupaste norrländska skogarna
Baxman
För mycket laddtryck
Inlägg: 468
Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Ort: Norge

Re: B23 goes förgasarturbo

Inlägg av Baxman »

dsimila skrev: Och försvaga kolvarna gör man inte gärna heller.
Hvorfor ikke ?
"Vi" har hatt ultralavbudsjett motorer hvor orginale stempler er dreiet til ned mot 7,2:1 i komp. og lader 2,0 + BAR på 98 blyfri.
Det har gått ett ringland eller to, men aldri har det vært problemer med stempeltoppen. Vi passer godt på AFR og tenningstidspunkt.
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Re: B23 goes förgasarturbo

Inlägg av dsimila »

Jaha. Ja då håller det då.

Jag har bara filat ur förbränningsrummen då jag sänkt kompression. Då slipper man iaf plocka isär hela motorn.
Skriv svar