Jag tog halva plana ytan (= squishen) det är bra att ha kvar lite squish + runt ventilerna.
Fungerade bra, räknade aldrig komp.
B23 goes förgasarturbo
Re: B23 goes förgasarturbo
Vad ska man ligga på i komp, 8,5:1 typ?
William Johansson
Från de djupaste norrländska skogarna
Från de djupaste norrländska skogarna
Re: B23 goes förgasarturbo
Har hört att 531 toppen ska sänka kompet, kan det stämma?
William Johansson
Från de djupaste norrländska skogarna
Från de djupaste norrländska skogarna
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
- Inlägg: 776
- Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
- Ort: lycksele, norrbyberg
Re: B23 goes förgasarturbo
japp de stämmer, men inte mycket skillnad.
Re: B23 goes förgasarturbo
Tjockare packning då, kan det funka? Vet inte vad det är för exakta mått men är inte dom 0,5mm
tjockare eller liknande?
tjockare eller liknande?
William Johansson
Från de djupaste norrländska skogarna
Från de djupaste norrländska skogarna
Re: B23 goes förgasarturbo
Hvorfor ikke ?dsimila skrev: Och försvaga kolvarna gör man inte gärna heller.
"Vi" har hatt ultralavbudsjett motorer hvor orginale stempler er dreiet til ned mot 7,2:1 i komp. og lader 2,0 + BAR på 98 blyfri.
Det har gått ett ringland eller to, men aldri har det vært problemer med stempeltoppen. Vi passer godt på AFR og tenningstidspunkt.
Re: B23 goes förgasarturbo
Jaha. Ja då håller det då.
Jag har bara filat ur förbränningsrummen då jag sänkt kompression. Då slipper man iaf plocka isär hela motorn.
Jag har bara filat ur förbränningsrummen då jag sänkt kompression. Då slipper man iaf plocka isär hela motorn.