Weber ---> solex

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
wuffee
Forumsberoende
Inlägg: 892
Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Ort: Eksjö

Weber ---> solex

Inlägg av wuffee »

Monterade solex 45er på min gamla folkräser, men fick han inte å gå riktigt.. Monterade då brorsans weber 48er å ta mig tusan då trillade han igång, gick helt ok, eventuellt något snålt på toppen..
Bestyckningen på webrarna är iaf

F16
145 bränsle, 155 i luft. 45 i accmunstycke. 65 i lågfart.

Hur överförbart är dessa storlekar till solex förgasarna tro? Dum fråga kanske, men skönt om någon vet att de är typ samma ;)..

Mvh
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Devil
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: sön sep 01, 2013 8:17 am

Re: Weber ---> solex

Inlägg av Devil »

Jag har också solexar på min bil,en Amazon. Motorn är en B20 med R-kam, portad topp med 44/35 ventiler,hårdare enkla fjädrar, 11.2:1 i kompförhållande. Förgasarna är ett par DDH45 med 40mm halsringar. Frågan är nu vad man ska ha för bestyckning!? Dom munstycken som sitter i är lödda redan och motorn är väldigt bluddrig på låga varv och fnyser. Mellan 2500 och 7500 är den pigg,men storknar sen. Fördelaren är en orörd 085,hur många grader förtändning kan vara lagom? Tacksam om nån har nån idé!
"Tie him to the car and cremate him!" Tobbe "Devil" Jonsson
DruTTeN
Forumsberoende
Inlägg: 646
Blev medlem: tor feb 08, 2007 3:54 pm
Ort: Nyköping

Re: Weber ---> solex

Inlägg av DruTTeN »

Att dina fuggar fnyser låter som den går snålt, enklast är ju att ta ur lågfarten o kolla med borr hur stor den igentligen är. Du ska ha runt 55-60 på lågfart.
Inget slår skön sången från Webrar!
Devil
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: sön sep 01, 2013 8:17 am

Re: Weber ---> solex

Inlägg av Devil »

Tack! Ska kolla det! Måste fixa en sprängskiss MED förklaring vad som är vad innan jag börjar! Den tvekar lite på mellanregister också,så det måste också fixas.
"Tie him to the car and cremate him!" Tobbe "Devil" Jonsson
Skriv svar