Ja ska nu bygga ihop ny motor till amazon då den förra rasade.
Receptet är
93 borrad b20
Steg 3 topp
Extraktor 4-1
Weber 45, or
2.5" avgassystem
Någon som har en fin bestyckning till detta?
bestyckning b22 med weber 45
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
bestyckning b22 med weber 45
Mattias Folkesson
Re: bestyckning b22 med weber 45
Vad du har för kam kan nog hjälpa bestyckningsgurusarna att gissa
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: bestyckning b22 med weber 45
Jag har en nybyggd o endast uppstartad 2.3 liters B20 med 45or med följande bestyckning..sitter en rätt snäll TG863 kam i den..ska naturligtvis ställas in med lamba på rullande landsväg framöver när jag monterat motorn i bilen..men du har lite att utgå ifrån iaf :
Halsringar: 38mm
Spridare:4.5
E-rör:F2
Luft:165
Huvud:150
Acc:45
Tomgång:60F8
Pumpventil:60
Nålventil:225
låter rätt rapp men den är ju bara uppstartad somsagt o sitter ett rätt lätt svänghjul på den..
http://www.youtube.com/watch?v=5QKfmL_ruSc
S
Halsringar: 38mm
Spridare:4.5
E-rör:F2
Luft:165
Huvud:150
Acc:45
Tomgång:60F8
Pumpventil:60
Nålventil:225
låter rätt rapp men den är ju bara uppstartad somsagt o sitter ett rätt lätt svänghjul på den..
http://www.youtube.com/watch?v=5QKfmL_ruSc
S
VÅGA VÄGRA OHC!!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: bestyckning b22 med weber 45
Tack för era svar. Sitter h3 kam om jag inte minns fel.
Den låter fint den där. Ska nog prova liknande dig då och se hur det lirar. Återkommer när den är igång. Mvh
Den låter fint den där. Ska nog prova liknande dig då och se hur det lirar. Återkommer när den är igång. Mvh
Mattias Folkesson
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: bestyckning b22 med weber 45
Enligt mina erfarenheter går F2 för fett på lägre varv.
Jag kör F9 rör med H3 kam.
Emulsionsröret kan man testa i bilen genom att ge full gas under 3000 varv.
Bluddrar det är det för fett, tar bilen gasen och accar så gott den kan på det varvet är det rätt.
Har man för magert E-rör känns det på övergången från lågfart att motorn tvekar lite.
har man lambda är det givetvis en hjälp.
jag tror att du ska prova F9 och eventuellt F16.
Min B20 med S kam ville inte ha F9 röret, det var för fett för den men F16 fungerade fint.
Min 2260cc med likadana 45:or ville ha F9 och större munstycken men den har 4:1 och 2 liters motorn har 4-2-1.
Jag kör med 40 i halsring och portade spridare, spridaren är största flödesbromsen i förgasaren.
Erland
Jag kör F9 rör med H3 kam.
Emulsionsröret kan man testa i bilen genom att ge full gas under 3000 varv.
Bluddrar det är det för fett, tar bilen gasen och accar så gott den kan på det varvet är det rätt.
Har man för magert E-rör känns det på övergången från lågfart att motorn tvekar lite.
har man lambda är det givetvis en hjälp.
jag tror att du ska prova F9 och eventuellt F16.
Min B20 med S kam ville inte ha F9 röret, det var för fett för den men F16 fungerade fint.
Min 2260cc med likadana 45:or ville ha F9 och större munstycken men den har 4:1 och 2 liters motorn har 4-2-1.
Jag kör med 40 i halsring och portade spridare, spridaren är största flödesbromsen i förgasaren.
Erland
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: bestyckning b22 med weber 45
Tack Erland för ditt inlägg. Har fått tag i en låda med mycket gott och blandat som jag får låna någon dag framöver. Då ska jag testa mig fram lite. I skrivande stund kommer jag inte ihåg hur min är bestyckad men hoppas på det finns nå e rör som funkar. Som den är nu så nyser den mycket på lägre varv eller hur man ska säga. Höga varv går den klock rent på. Tomgången är väldigt svår att ställa, ena stunden är den bra och sen måste man hålla igång den, kollar upp munstycken i morgon så får jag se vad du/ni tror. Tack Mvh Mattias
Mattias Folkesson