mikuni r1 på b230

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
David V
För mycket laddtryck
Inlägg: 274
Blev medlem: fre jan 23, 2009 11:37 am
Ort: Stigtomta
Kontakt:

Re: mikuni r1 på b230

Inlägg av David V »

De Keihin CV-förgasare som Karl och jag stoppade dit på B230n mekade jag isär innan vi satte dit dem. Förgasarna hade legat ett par år och flottörerna gick segt och även bränsleavstängningsventilerna var mycket tröga. En dusch med WD40 och lite pillande så var de snart igång, kanske var det samma problem som gjorde att dina flödade över innan de kom igång? Men en regulator är aldrig fel.

En noggrann mätare visade 0,20 bar pumptryck som dalar till 0,18 vid fullgas. Så Biltemas utlovade 0,1 är inte riktigt sant, har man känsliga förgasare så kan det nog bli problem.

/David
JohnM
För mycket laddtryck
Inlägg: 113
Blev medlem: mån dec 05, 2011 5:17 pm

Re: mikuni r1 på b230

Inlägg av JohnM »

Körde mina mikunisar med vanlig mek pumpen och en regulator som gick på 1 psi, är väl 0.07bar? så 0.10 kanske funkar
Karl V
Forumsberoende
Inlägg: 555
Blev medlem: tor jan 22, 2009 2:20 pm
Ort: Linköping

Re: mikuni r1 på b230

Inlägg av Karl V »

Som brorsan säger ger pumpen lite högt tryck, mängden bränsle verkar i alla fall räcka till vår motor utan problem.
Karl V
Forumsberoende
Inlägg: 555
Blev medlem: tor jan 22, 2009 2:20 pm
Ort: Linköping

Re: mikuni r1 på b230

Inlägg av Karl V »

Vi har byggt om vår bil, vi råkade köra sönder biltemapumpen då den fick lite "hjälp" tryck in i sin suganslutning. Det tål de inte så den dog.
Nu har vi vanliga insprutningsbränslepumpen som pumpar fram till motorrummet, sen direkt tillbaka i returen. Ett T-kors tar bränsle på slangen och returen är lite strypt så vi får ca 0,7 bar i T-korset. Vi köpte en justerbar filterking BTR som sitter innan förgasarna så nu har vi lagom med tryck.

Skulle gått på den lösningen direkt, tog ett tag innan vi fattade att sugpumpen gett upp så vi slösade en del tid.
Köpte filterkungen på trendab, hade nog knappt blivit billigare att beställa med frakt och vi fick den i handen direkt.

/Karl
Skriv svar