behöver hjälp synkning av dubbal solex 45 + annan hjälp

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
volvograbb
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: lör okt 26, 2013 6:17 pm

behöver hjälp synkning av dubbal solex 45 + annan hjälp

Inlägg av volvograbb »

Tjena.
jag ha rengjort och byt packningar och så vidare, satt dom på motorn och nu skulle jag behöva lite hjälp med synkningen?

Vad ska jag ha blandskruven "inställd" på, ha den något att göra med synkningen?
Hur börja jag synka, synka jag alla portar ?


jag ha nu börjat att försöka synka men skulle behöva lite hjälp me info med synkning å inställning,

Jag ha en riktig synkometer, och jag få inte samma "värde" på någon port, möjligen att på ena förgasaren få jag typ samma de är jätte lite som skiljer så de är väl någon mer fin justering av något?

Sen på andra förgasaren få jag mer skillnad mellan portarna, PLUS att de saknas ett "munstycke" eller vad jag ska säga.
Jag hittade bild här på forumet på sådana solex som jag köpt å monterat och det är nummer 4 som jag saknar en st av,
Bild
(lånad bild)

Vad är dom för något? Dom är ju som munstycken som suger luft, och den som fattas suger ju mer luft, de är bara själva "pinnen" som sitter där nu.

snälla kan ni hjälpa mig med mina frågor och förklara hur jag ska gå till vägar med synkningen och inställingen?!
DruTTeN
Forumsberoende
Inlägg: 646
Blev medlem: tor feb 08, 2007 3:54 pm
Ort: Nyköping

Re: behöver hjälp synkning av dubbal solex 45 + annan hjälp

Inlägg av DruTTeN »

brukar alltid dra en slang mellan dom 2, så i princip kan du plugga det hålet eller dra dit nån form av rör o sen dra en slang emellan, själva synkningen sker ju på gasreglaget mellan förgasarna.
Inget slår skön sången från Webrar!
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: behöver hjälp synkning av dubbal solex 45 + annan hjälp

Inlägg av The »

Ingen idé att börja synka och ha dig innan du har alla munstycken monterade..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
volvograbb
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: lör okt 26, 2013 6:17 pm

Re: behöver hjälp synkning av dubbal solex 45 + annan hjälp

Inlägg av volvograbb »

tack så mycket DruTTeN.

The, de va ett av "munstyckerna" som va inringat och märkt med 4 och som DruTTeN gav svar på jag behövde hjälp med!
Skriv svar