b21a
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 257
- Blev medlem: tor nov 13, 2003 1:07 am
- Ort: västerbotten.Norsjö
Re: b21a
De tråkiga svaret, använd sök funktionen.
Finns hur mycket som helst.
Börja enkelt å billig samt om du vill bygga å lära dej.
Så skulle jag leta reda på sånt som passar rakt på.
Original 240/740 turbogrenrör, turbo, downpipe.
(940 turbo har lite bättre grenrör men kostar någon krona mer)
Svetsa oljetetur i tråget när du lix har motor lös.
T-kors olja ut från oljetryckskontakten.
Läs i fliken förgasare trycksätta su/stromberg
Lite/lågt laddtryck så slipper du intercooler samt bygga om bensinsystemet, koppling, mm
Har du en tidig b21 så har du ca 8,8:1 i komp så du behöver inte öppna motorn.
Finns hur mycket som helst.
Börja enkelt å billig samt om du vill bygga å lära dej.
Så skulle jag leta reda på sånt som passar rakt på.
Original 240/740 turbogrenrör, turbo, downpipe.
(940 turbo har lite bättre grenrör men kostar någon krona mer)
Svetsa oljetetur i tråget när du lix har motor lös.
T-kors olja ut från oljetryckskontakten.
Läs i fliken förgasare trycksätta su/stromberg
Lite/lågt laddtryck så slipper du intercooler samt bygga om bensinsystemet, koppling, mm
Har du en tidig b21 så har du ca 8,8:1 i komp så du behöver inte öppna motorn.
Re: b21a
har en b21 från 1980.. ska man öppna och komsänka?..Fransson skrev:De tråkiga svaret, använd sök funktionen.
Finns hur mycket som helst.
Börja enkelt å billig samt om du vill bygga å lära dej.
Så skulle jag leta reda på sånt som passar rakt på.
Original 240/740 turbogrenrör, turbo, downpipe.
(940 turbo har lite bättre grenrör men kostar någon krona mer)
Svetsa oljetetur i tråget när du lix har motor lös.
T-kors olja ut från oljetryckskontakten.
Läs i fliken förgasare trycksätta su/stromberg
Lite/lågt laddtryck så slipper du intercooler samt bygga om bensinsystemet, koppling, mm
Har du en tidig b21 så har du ca 8,8:1 i komp så du behöver inte öppna motorn.
har fixat grenrör från 940 nu billigt som attan.
kmr även på ett extra sprut.
tänkt att ladda runt 1 bar. ska man byta kam och topp ?
Re: b21a
Hvis du kjører med en vanlig fordeler så ja, da skal du åpne og kompsenke. Orginal topp og A-kam rekker fint til 1,0 BAR.vongyllis skrev: har en b21 från 1980.. ska man öppna och komsänka?..
har fixat grenrör från 940 nu billigt som attan.
kmr även på ett extra sprut.
tänkt att ladda runt 1 bar. ska man byta kam och topp ?
Her en kompsenket B21AT med modifisert AT forgasser og R-sport fordeleren: http://www.youtube.com/watch?v=ejdRcnXNgp8
98 blyfri og ikke extra sprut.
Du behøver datatenning hvis du ikke vil kompsenke.
Re: b21a
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
bättre inställd och mer ladd ska jag fixa senare ;D..
men åkte i alla fall ifrån en saab 9,3 turbo.. han såg lagom chockad ut :DDDD
bättre inställd och mer ladd ska jag fixa senare ;D..
men åkte i alla fall ifrån en saab 9,3 turbo.. han såg lagom chockad ut :DDDD
Re: b21a
absolut inget märkvärdigt.. diffar inte ens.. men en lite film i alla fall ;D
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater