Bestyckning B20 R kam dubbla weber/fajs 45

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
volvograbb
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: lör okt 26, 2013 6:17 pm

Bestyckning B20 R kam dubbla weber/fajs 45

Inlägg av volvograbb »

Tjena.

Jag undra lite över vad ni som kör B20 med R kam med dubbla weber/fajs 45 för bestyckning?

Jag kör med dubbla fajs 45 på min B20 med R kam, portad å planad topp lättat svänghjul. På mina så ha jag utgått från misabs bestyckningstabel!

Jag är mest intresserad av vad ni alla kör med för bestyckning och vad som funka bäst för er!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Bestyckning B20 R kam dubbla weber/fajs 45

Inlägg av Jens Gustavsson »

det kan bara en dyno svara bra på allt annat är mest gissningar, beror väldigt mycket på insug och grenrör mm.

en grov bestyckning är..

38 hals ring

Erör F9

huvud 150

luft 160

lågfart F955

45 acc

70 bottenventil

ger ärliga 140hk/6400rpm i min dyno skulle jag tro om det är en bra topp och bra insug och grenrör om man får till förgasarna bra
volvograbb
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: lör okt 26, 2013 6:17 pm

Re: Bestyckning B20 R kam dubbla weber/fajs 45

Inlägg av volvograbb »

Mycket trevligt svar,
Jag själv ha ett extraktorgrenrör 4-2-1 och "vanliga insug från misab.
Känns lite som min bestyckning är lite fel, hastiga gastryck så tveka den.
Skriv svar