Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör jun 24, 2017 7:56 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons maj 28, 2014 10:53 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre apr 25, 2008 10:32 pm
Inlägg: 260
Ort: Skällinge, Wheremountain
Svårt att gissa sånt, jag vet.......Men kan 36 vara lagom halsring på en 2xW45 försedd Cih 2,4 med nån Enem gatkam, 12 kg kompförh portad topp 45/40 ventiler, e-rör med 2,5 avgas. Eller 38 mera lagom halsringsstorlek?

Tacksam för hjälp :read:
















'

_________________
Änn fauur vau sömm änn äe näer änn eintte äe sömm änn skauu...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 29, 2014 10:39 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tor jul 12, 2007 1:28 pm
Inlägg: 86
38mm halsring skulle jag satsa på!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 29, 2014 11:13 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4431
Ort: Boden
12kg kompförhållande, antingen har du 12:1 i förhållande eller så har du 12kg kompressionstryck :-)

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 22, 2015 6:00 pm 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 01, 2012 10:04 pm
Inlägg: 47
Ort: Dalarna
En 600cc cylinder behöver egentligen 40mm halsring....

_________________
Mvh// Tomas
www.gsonpower.n.nu


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 24, 2015 2:29 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
jag skulle gissa på 40 halsring ger bästa bränsle kurvan med rätt bestyckning men beror på e rör och luft och bränsle munstycke och grenrör mm.

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 28, 2015 6:53 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8729
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
ja de oplar jag varit i kontakt med har alla haft 40mm ringar redan till 2liters maskiner.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 23, 2015 10:35 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: mån apr 06, 2009 6:46 am
Inlägg: 55
Jeg testa ett par dellorto dhla 45mm med 36mm halsringer i flowbenken sammen med en portet 2,4 topp.
De gav begrensinger på min topp, (40/45mm ventiler) Så nå har jeg 2x50mm DCO Weber med 42mm halsringer. Gav 201cfm @ 28" WC med forgassere, trakter, innsug, luftfilter etc på toppen.

Den informasjonen jeg fikk fra QED motorsport ang bestykning til min C20XE var 2x45mm med 38mm halsringer. Skulle holde til rundt 190hk med deres kamaksel.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010