värre förgasar turbo
värre förgasar turbo
halloj. laddar för tillfället 0.7 med förgasar turbon... mer orkar inte förgasarn ge bensin om jag inte slipar nålen ännu mera..
men. suget efter mer ladd blir allt större.
så beställt en ny turbo. skall få på extrasprut.
ngt mer som skall göras tycker ni ?.. funderar på 531 topp men passar den b21?.
eventuellt portad topp?.
´svarva ned kolvarna?. hur mycket isåfall ??.
kom med tips
men. suget efter mer ladd blir allt större.
så beställt en ny turbo. skall få på extrasprut.
ngt mer som skall göras tycker ni ?.. funderar på 531 topp men passar den b21?.
eventuellt portad topp?.
´svarva ned kolvarna?. hur mycket isåfall ??.
kom med tips
Re: värre förgasar turbo
porta toppen är väl inte helt nödvändigt när du tryckmatar.. veva ur sätena och byt till en potent turbokam och chimsa in den rätt.. sen är väl ett grenrör inte helt fel.. men skit i extrasprutet om du ska ha förgasare.. byt istället till dubbla dellorto 40 tryckförgasare och montera en bättre pump samt montera en IC sen får du börja fundera på en sinterlamell
Re: värre förgasar turbo
varför ska jag skita i extra sprutet?. lär ju gå hyfsat bra med de.
turbo kam har jag tittat på.. funderar på en A-kam men vart i hela friden kan jag hitta en att köpa ?!
turbo kam har jag tittat på.. funderar på en A-kam men vart i hela friden kan jag hitta en att köpa ?!
Re: värre förgasar turbo
Jag är rätt säker på att det redan sitter en A-kam i din motor.
Re: värre förgasar turbo
Ohfan . Vore as nice ju haha.
Re: värre förgasar turbo
Ja asså dubbla Dellorto 40 kan du ju bara bestycka upp till den bränslemängd du behöver.. dom klarar säkert runt 400hk så känns lite onödigt med extrasprut..
Varför en A-kam? en KK3 kam har ett mycket bättre register och funkar fint ihop med tryckmatade förgasare!
Varför en A-kam? en KK3 kam har ett mycket bättre register och funkar fint ihop med tryckmatade förgasare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: värre förgasar turbo
berätta mer om motorn och vad du använder den till och tanken med den så kommer nog bättre svar.vongyllis skrev:halloj. laddar för tillfället 0.7 med förgasar turbon... mer orkar inte förgasarn ge bensin om jag inte slipar nålen ännu mera..
men. suget efter mer ladd blir allt större.
så beställt en ny turbo. skall få på extrasprut.
ngt mer som skall göras tycker ni ?.. funderar på 531 topp men passar den b21?.
eventuellt portad topp?.
´svarva ned kolvarna?. hur mycket isåfall ??.
kom med tips
hej har du en BB lamda?
har du funderat på lite doping av flotör huset?
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: värre förgasar turbo
äsch.. ska va snikbygge ;D..SebbeR skrev:Ja asså dubbla Dellorto 40 kan du ju bara bestycka upp till den bränslemängd du behöver.. dom klarar säkert runt 400hk så känns lite onödigt med extrasprut..
Varför en A-kam? en KK3 kam har ett mycket bättre register och funkar fint ihop med tryckmatade förgasare!
jens:
tanken med motorn e få en rolig bakhjulsdriven bil och åka på träffar med.
så som den gick nu i slutet med en turbo som rök som helvete åkta jag i alla fall i kapp med en 960 med 180 hästar .
släppte 3:an när de va blött och inga problem med att burna med full bil även om bakaxeln lät förjävligt då ;D..
BB lamda har jag inte..
vad är doping för nått?. vad gör man då ?.
funderar på extrasprut som kommer gå på 1 eller 2 spridare som aktiveras med en oljetryckskontakt
Re: värre förgasar turbo
svara dåååJens Gustavsson skrev:berätta mer om motorn och vad du använder den till och tanken med den så kommer nog bättre svar.vongyllis skrev:halloj. laddar för tillfället 0.7 med förgasar turbon... mer orkar inte förgasarn ge bensin om jag inte slipar nålen ännu mera..
men. suget efter mer ladd blir allt större.
så beställt en ny turbo. skall få på extrasprut.
ngt mer som skall göras tycker ni ?.. funderar på 531 topp men passar den b21?.
eventuellt portad topp?.
´svarva ned kolvarna?. hur mycket isåfall ??.
kom med tips
hej har du en BB lamda?
har du funderat på lite doping av flotör huset?
mvh jens
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: värre förgasar turbo
läs denna tråd och titta på bilderna och fundera på hur en förgasare fungerar då kommer du på vad en dopning är. men köp en bb lamda innan du börjar exprimentera annars blir du galen.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=70798
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: värre förgasar turbo
ah trycksätta flotörhuset närmare turbon innan plenum alltså ..
men skall försöka med extrasprut först och ställa in förgasaren efter insprutet ..
skall ta ned toppen nu och fräsa ur den.. även svarva ned kolvarna..
om jag har tänkt att ladda runt 1-1.4. hur mycket bör jag svarva ned kolvarna..räcker 1 mm ?
och vad för topplockspackning är bra?
men skall försöka med extrasprut först och ställa in förgasaren efter insprutet ..
skall ta ned toppen nu och fräsa ur den.. även svarva ned kolvarna..
om jag har tänkt att ladda runt 1-1.4. hur mycket bör jag svarva ned kolvarna..räcker 1 mm ?
och vad för topplockspackning är bra?
Re: värre förgasar turbo
hur fasiken får man av kamremmen ??Jens Gustavsson skrev:
läs denna tråd och titta på bilderna och fundera på hur en förgasare fungerar då kommer du på vad en dopning är. men köp en bb lamda innan du börjar exprimentera annars blir du galen.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=70798
Re: värre förgasar turbo
Lossa muttern på spännhjulet. Dra eller tryck med handen på det fjäderbelastade spännhjulet och tryck in en pinne i hålet. En 2mm svetspinne brukar jag använda för att låsa spännaren.
Re: värre förgasar turbo
vad skulle jag gjort utan dig dsimila ;D..
nu till de tråkiga.. vissa kolvar hade spikat där själva förbränningsrummet inte är, det jag hade tänkt å slipa bort alltså i toppen. men får väl jämna till lite med sandpapper .
och att kolvarna va plana....
hur mycket kommer det göra om jag slipar toppen ? ..
och sedan köra 98 bensin
nu till de tråkiga.. vissa kolvar hade spikat där själva förbränningsrummet inte är, det jag hade tänkt å slipa bort alltså i toppen. men får väl jämna till lite med sandpapper .
och att kolvarna va plana....
hur mycket kommer det göra om jag slipar toppen ? ..
och sedan köra 98 bensin
Re: värre förgasar turbo
Det spikar inte lika lätt då. Jag skulle sikta på ca 8:1 komp om jag var du.