Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön aug 20, 2017 11:53 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör maj 16, 2015 10:06 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån jun 20, 2005 10:42 am
Inlägg: 7
Ort: Uppsala
Lurigt problem här
Dubbla dellorto dhla 45 förgasare på en B20 "rally" som
inte reagerar på justerskruvarna alls
går bra på tomgång kall, så fort den blir varm så går motorn fruktansvärt fett och stannar utan att hålla gas

men det konstigaste är att när motorn är avstängd så rinner allt bränsle ur flotörhuset och in i motorn, lika på alla 4cylindrar
helt genomgångna, kan inte hitta nått fel alls.
Antagligen rinner/drar det soppa även när motorn går?

Bestyckningarna ska vara ganska nära förutom emu rör 10 istället för 6or

Några ideer om vad man kan börja titta på?

_________________
http://www.garaget.org/3riksson


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 17, 2015 12:08 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4454
Ort: Boden
Felaktig Flottörnivå?

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 17, 2015 8:16 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån jun 20, 2005 10:42 am
Inlägg: 7
Ort: Uppsala
Ja det verkar så men ska vara rätt
01 = 10g 16.5 - 17.0 mm

mätt genom att hålla den på sidan och följa guiderna som finns ute på nätet

_________________
http://www.garaget.org/3riksson


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 17, 2015 10:03 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2113
Ort: yttertavle/umeå
jag gissar på att du har för högt bränsletryck,har varit med om dellorto som klarar max 2hg
annars flödade dom över när motorn var igång.
ett annat tips på B20 är att klippa upp ett stort ark packnings"papper" och stoppa mellan
som värmeskydd under grenröret.(om gasarna blir över ca 80 grader kokar det i dom och soppan rinner över!

/Fredde


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 17, 2015 10:09 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån jun 20, 2005 10:42 am
Inlägg: 7
Ort: Uppsala
soppatrycket bör vara "rätt" på 0.18 bar men absolut kan man ju prova att sänka det lite.
Det låter som om dom stormkokar när man slår av motorn och lyssnar och då rinner flotörhuset ur.
Däremot så är dom tvärtäta om man bara slår i soppa utan lock på bänken.

dock så står motorn på en pall utomhus och bara varit igång en liten stund, förgasarna är inte varma på nått sätt när man plockar av dom
sitter även gummiringar emellan förgasarna och halsarna

Kan det hänga ihop med fel E rör? har nr10 bör ha nr6
Bild

_________________
http://www.garaget.org/3riksson


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 17, 2015 6:05 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4454
Ort: Boden
Hur är lutningen på motorn?

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 17, 2015 6:13 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån jun 20, 2005 10:42 am
Inlägg: 7
Ort: Uppsala
står som i bilen, rakt upp ba

_________________
http://www.garaget.org/3riksson


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010