Förgasare som reserv när/om sprutet klickar.

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Förgasare som reserv när/om sprutet klickar.

Inlägg av ROD02b »

Nån som haft förgasare med som reserv om spruter klickar? Tänk 30 mil hem och spruter ger upp. Jag provade på en 323i k-jetronic. Plattjärn rör och pinnasvets :roll: . Och sen på med en mikuni 45mm trottelförgasare. Det gick inte så bra. Konstant vacum gjorde att trottlen sögs fast=gas häng :-( . Men det gick att köra lite tomgång. K-jet gasen var låst på fullt. Jag kanske skulle gjort tvärt om.
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Förgasare som reserv när/om sprutet klickar.

Inlägg av Performance_seeker »

Problemet lär vara bränsletrycket...ca 6-7 psi på förgasare och 43 psi på sprutet...
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Re: Förgasare som reserv när/om sprutet klickar.

Inlägg av ROD02b »

På min förgasar turbobil kör jag elpumpen in i mekaniska org pumpen. När elpumpen skar, så haltade jag hem, utan att vara ledsen :-) . Första testen med turbo var utan elpump. Det gick fort att tömma flottörhuset... Nästan lika fort att få på elpump och malpasi :evil: . Turbo är kul :thumbright: :twisted: :D .

Ofta har man justerbar bränsletrycksregulator, Så trycket bör inte vara ett problem. Det och en mätare blir det nog till "busbilen". "Pendlarbilen" får jag lita på...
Baxman
För mycket laddtryck
Inlägg: 468
Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Ort: Norge

Re: Förgasare som reserv när/om sprutet klickar.

Inlägg av Baxman »

ROD02b skrev:Nån som haft förgasare med som reserv om spruter klickar? Tänk 30 mil hem och spruter ger upp. Jag provade på en 323i k-jetronic. Plattjärn rör och pinnasvets :roll: . Och sen på med en mikuni 45mm trottelförgasare. Det gick inte så bra. Konstant vacum gjorde att trottlen sögs fast=gas häng :-( . Men det gick att köra lite tomgång. K-jet gasen var låst på fullt. Jag kanske skulle gjort tvärt om.
Ja, jeg har. Kjørte K-jet og 2 stk. Strømberg forgassere på omsveist A-manifold. Bensin i retur fra K-jet føres til en Malplassi BTR for forgasserturbo og derfra tilbake til bensintanken.
Skriv svar