Sida 1 av 1
Förgasare som reserv när/om sprutet klickar.
Postat: ons jun 17, 2015 1:57 am
av ROD02b
Nån som haft förgasare med som reserv om spruter klickar? Tänk 30 mil hem och spruter ger upp. Jag provade på en 323i k-jetronic. Plattjärn rör och pinnasvets
. Och sen på med en mikuni 45mm trottelförgasare. Det gick inte så bra. Konstant vacum gjorde att trottlen sögs fast=gas häng
. Men det gick att köra lite tomgång. K-jet gasen var låst på fullt. Jag kanske skulle gjort tvärt om.
Re: Förgasare som reserv när/om sprutet klickar.
Postat: ons jun 17, 2015 6:41 am
av Performance_seeker
Problemet lär vara bränsletrycket...ca 6-7 psi på förgasare och 43 psi på sprutet...
Re: Förgasare som reserv när/om sprutet klickar.
Postat: ons jun 17, 2015 8:53 am
av ROD02b
På min förgasar turbobil kör jag elpumpen in i mekaniska org pumpen. När elpumpen skar, så haltade jag hem, utan att vara ledsen
. Första testen med turbo var utan elpump. Det gick fort att tömma flottörhuset... Nästan lika fort att få på elpump och malpasi
. Turbo är kul
.
Ofta har man justerbar bränsletrycksregulator, Så trycket bör inte vara ett problem. Det och en mätare blir det nog till "busbilen". "Pendlarbilen" får jag lita på...
Re: Förgasare som reserv när/om sprutet klickar.
Postat: tor jun 18, 2015 9:03 am
av Baxman
ROD02b skrev:Nån som haft förgasare med som reserv om spruter klickar? Tänk 30 mil hem och spruter ger upp. Jag provade på en 323i k-jetronic. Plattjärn rör och pinnasvets
. Och sen på med en mikuni 45mm trottelförgasare. Det gick inte så bra. Konstant vacum gjorde att trottlen sögs fast=gas häng
. Men det gick att köra lite tomgång. K-jet gasen var låst på fullt. Jag kanske skulle gjort tvärt om.
Ja, jeg har. Kjørte K-jet og 2 stk. Strømberg forgassere på omsveist A-manifold. Bensin i retur fra K-jet føres til en Malplassi BTR for forgasserturbo og derfra tilbake til bensintanken.