Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons aug 16, 2017 10:32 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons jun 17, 2015 1:57 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am
Inlägg: 317
Nån som haft förgasare med som reserv om spruter klickar? Tänk 30 mil hem och spruter ger upp. Jag provade på en 323i k-jetronic. Plattjärn rör och pinnasvets :roll: . Och sen på med en mikuni 45mm trottelförgasare. Det gick inte så bra. Konstant vacum gjorde att trottlen sögs fast=gas häng :-( . Men det gick att köra lite tomgång. K-jet gasen var låst på fullt. Jag kanske skulle gjort tvärt om.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 17, 2015 6:41 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Inlägg: 774
Ort: Nordmaling
Problemet lär vara bränsletrycket...ca 6-7 psi på förgasare och 43 psi på sprutet...

_________________
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 17, 2015 8:53 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am
Inlägg: 317
På min förgasar turbobil kör jag elpumpen in i mekaniska org pumpen. När elpumpen skar, så haltade jag hem, utan att vara ledsen :-) . Första testen med turbo var utan elpump. Det gick fort att tömma flottörhuset... Nästan lika fort att få på elpump och malpasi :evil: . Turbo är kul :thumbright: :twisted: :D .

Ofta har man justerbar bränsletrycksregulator, Så trycket bör inte vara ett problem. Det och en mätare blir det nog till "busbilen". "Pendlarbilen" får jag lita på...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 18, 2015 9:03 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Inlägg: 322
Ort: Norge
ROD02b skrev:
Nån som haft förgasare med som reserv om spruter klickar? Tänk 30 mil hem och spruter ger upp. Jag provade på en 323i k-jetronic. Plattjärn rör och pinnasvets :roll: . Och sen på med en mikuni 45mm trottelförgasare. Det gick inte så bra. Konstant vacum gjorde att trottlen sögs fast=gas häng :-( . Men det gick att köra lite tomgång. K-jet gasen var låst på fullt. Jag kanske skulle gjort tvärt om.


Ja, jeg har. Kjørte K-jet og 2 stk. Strømberg forgassere på omsveist A-manifold. Bensin i retur fra K-jet føres til en Malplassi BTR for forgasserturbo og derfra tilbake til bensintanken.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010