Tjena.
Har en Volvo B23 motor igång med ett par 50DCO, 42mm halsringar
Men är inte klok på dysingen,
Huvud jet 185, F16 Emulsion rör, 160 air corrector.
Idle jet är 65 F9
är detta rätt för en B23?
50DCO Weber
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 50DCO Weber
det bestämmer BB lamdan montera en sån om du inte har sen berätta mer om motorn så kan vi kanske hjälpa dig
ett tips är att plocka i weber standard bestyckningen för förgasar typen det bruka va en bra grund
tror det är från minnet...
46 hals
F7 E rör
Huvud 180
luft 180
samt F865 låg
är det helt fel så kolla saker runtomkring som flotör nivå, synkning, tjuvluft, vibrationer som gör luft i bensinen, skräp i kulan/vikten, fel tänd kurva mm.
vart beter den sig sämst?
mvh jens
ett tips är att plocka i weber standard bestyckningen för förgasar typen det bruka va en bra grund
tror det är från minnet...
46 hals
F7 E rör
Huvud 180
luft 180
samt F865 låg
är det helt fel så kolla saker runtomkring som flotör nivå, synkning, tjuvluft, vibrationer som gör luft i bensinen, skräp i kulan/vikten, fel tänd kurva mm.
vart beter den sig sämst?
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/