Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons aug 16, 2017 4:03 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: sön jan 17, 2016 3:25 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön dec 27, 2015 9:40 pm
Inlägg: 10
Hej! Skulle behöva hjälp att bestycka förgasaren på min b20 sugturbo, den känns svag på låga varv och på höga varv vill den dö. Någon som skulle kunna hjälpa mig me det? Tacksam för svar


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 17, 2016 3:33 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
Inlägg: 709
Ort: lycksele, norrbyberg
vad säger bredbandslambdan??


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 17, 2016 3:41 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön dec 27, 2015 9:40 pm
Inlägg: 10
Har tyvärr ingen


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 17, 2016 11:58 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4453
Ort: Boden
¨Hur ser stiften ut

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 18, 2016 1:58 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön dec 27, 2015 9:40 pm
Inlägg: 10
Ska kolla när jag har tid, ligger tyvärr på lasarett ny..


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 19, 2016 7:18 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20277
Ort: Tomterna/sävar
köp en lamda! modärna tidens bästa uppfinning :thumbright: eller så bokar du tid med motorn i min bänk.

rent spontant låter det lite som att du har för dåligt bränslesystem! vad kör du? har du prov flödat det? kollat bränsle tryck på full gas?

har du förvärmning på förgasar insuget? bruka behövas om man ska köra annat än ren dragrace.

det fins en broms tråd på en sån motor på dyno avdelningen, mycket weber tips där med! viewtopic.php?f=46&t=74356

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 19, 2016 2:55 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön dec 27, 2015 9:40 pm
Inlägg: 10
Började köra med orginal bränsle pump men insåg ganska fort att den inte orkade pumpa nog mycket bränsle, så skaffade en elpump och en tryckregulator avsedd för förgasarturbo, har inte kollat bränsletryck.
Förvärmning på förgasarinsuget får du gärna förklara hur det funkar :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 19, 2016 3:14 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20277
Ort: Tomterna/sävar
har du standard sug ledning ned till tanken? skulle kanske gå att bygga nån typ av catch tank? sen se till att huvud pumpen räcker till. se på bilderna i dyno tråden. värmer insuget med vattnet till värmepaketet.

sen som sagt köp en bb lamda eller köp kolvar på SJ pall :)

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 19, 2016 3:55 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön dec 27, 2015 9:40 pm
Inlägg: 10
Jo har standard till tanken, sitter ett filter på slangen just före förgasaren och det är alltid fullt så den borde få tillräckligt med bensin, ska ta isär den och rengöra förgasaren då den har legat väldigt länge. Borde det inte att gå se på stiften? men ska kolla på det :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 19, 2016 4:35 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20277
Ort: Tomterna/sävar
det är för dåligt drag i standard ledningen är jag 90% säker på. man ser inget i soppa filtret man ser på en tryck mätare om trycket sjunker då man jobbat upp sig från start till 3ans växel då bruka det inte va nått tryck kvar.

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 19, 2016 8:24 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Inlägg: 384
Ort: lycksele
Finns ju ingen info alls mer än b20 sugturbo och weber 45.
Finns ju inte mycket och gå på där om du suger igenom förgasaren dvs sugturbo fungerar ju en vanlig regulator då förgasaren aldrig får något tryck dock ska ju den regulatorn fungera bara man inte kopplar in tryckslangen.
Så lite mer info om motorn turboanläggningen och nuvarande bestyckning så blir det enklare och gissa iaf:P


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 19, 2016 9:51 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20277
Ort: Tomterna/sävar
redan vid +140hk så är det problem att suga igenom standard soppa systemet med en el pump.

håller med mera info på hela systemet och gärna lite bilder då får man en bättre uppfatning.

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jan 20, 2016 12:47 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Inlägg: 180
Ort: Björklinge
Sätt nytt tankrör, går inte att åka med originalanslutning, helst 10mm, sätt det så att det suger från längst bak i tanken, gör ett snitt i änden så att det inte suger vertikalt mot tankbotten, ju grövre du använder desto större chans att du klarar dig flödesmässigt med lågtryckspump.
Då slipper du bygga returledning.

Jag föreslår 10mm kopparledning hela vägen fram till tank.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jan 20, 2016 10:11 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20277
Ort: Tomterna/sävar
vilken bil är det? på 140 serien är tanken högre baktill. då ska man helst svetsa en låda längst bak som blir lägsta punkt. men som alltid man ska svetsa i en tank sjölj den med vatten och lite såpa ca 100 gånger före du svetsar så du inte sprängs :lol:

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jan 20, 2016 5:55 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön dec 27, 2015 9:40 pm
Inlägg: 10
Bilen är en 140 från 69, men ska börja med att rengöra förgasaren då ja ha fått veta att den legat i några år. Spelar det någon roll om man har enkel insug eller om man har dubbel insug? :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010