Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör jun 24, 2017 7:49 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: ons jan 20, 2016 8:49 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Inlägg: 180
Ort: Björklinge
Jens Gustavsson skrev:
vilken bil är det? på 140 serien är tanken högre baktill. då ska man helst svetsa en låda längst bak som blir lägsta punkt. men som alltid man ska svetsa i en tank sjölj den med vatten och lite såpa ca 100 gånger före du svetsar så du inte sprängs :lol:


Jag använde en gammal dammsugare och sög ut eventuella ångor medan jag svetsade, som en säkerhetsåtgärd efter noga rengjord tank.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 21, 2016 7:28 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2099
Ort: yttertavle/umeå
man kan använda avtappningspluggen på tanken som uttag och t-stycke på avluftningen till tankröret som retur :idea:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 21, 2016 12:05 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön dec 27, 2015 9:40 pm
Inlägg: 10
Bild
Motorn är helt orginal i sig


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 21, 2016 7:47 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Inlägg: 180
Ort: Björklinge
fredde_vit_pv skrev:
man kan använda avtappningspluggen på tanken som uttag och t-stycke på avluftningen till tankröret som retur :idea:


Visst var det den modellen som ni använde på budgetanläggningen i grönvolvon?

Jag impulsköpte ju den bilen efter ett "skjort-race" i slutet på -90 talet och härjade runt med ett tag, har kvar lite valda delar av den motorn på hyllan.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 21, 2016 9:33 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2099
Ort: yttertavle/umeå
minns faktiskt inte, fast jag minns gröna fulmekvolvon :thumbright:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 22, 2016 5:19 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön dec 27, 2015 9:40 pm
Inlägg: 10
Nu är problemet löst, var en klåpare som hade skruvat i förgasaren tidigare och han hade vridit ena spridaren så den gick bara på halva förgasaren på full gas


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 23, 2016 1:07 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Inlägg: 326
Ort: VBG
korta insuget en halvmeter så blir den bättre på lågvarv och lättare att justera in. köp även insug mellan fugge+å turbo med förvärmning då slipper du många problem.( har kört samma settup i flera år kärringa ha kört till jobbet utan problem!! e la eskiltwap elle?? fick även borra hål i locket till munstyckena när jag va på trollspeed och bromsa den 370hk + gas testa inte de :-) lite tips bara!!!! 3mm nålmunstycke 220 huvud f7 erör små halsringar för att få bra lågfart


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 24, 2016 12:48 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön dec 27, 2015 9:40 pm
Inlägg: 10
Den går bra nu, drar hyfsat fint från låga varv efter lite tändning sjustering och går riktigt fint på höga varv. Dock får jag inte upp något laddtryck, någon gissning vad det kan vara? :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010