Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre okt 20, 2017 8:36 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre feb 05, 2016 6:44 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tor feb 18, 2010 11:23 am
Inlägg: 66
Ort: Jönköping
Vad kan jag förvänta mig hända?

1,6 fyra med dubbla 45:or.

Lekman som man är, så borde mindre ge snabbare luftflöde?

_________________
Jonne C

Audi 100T Banbil Nira i3+
Audi 100Q Avant
Ford Fiesta Xr2
Mitsubishi Galant V6


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor feb 11, 2016 10:33 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Inlägg: 1011
Ort: Torpshammar
jo så är det ju men troligen så ändras väl en del bestyckning också. Ju mindre halsringar ju lättare är det ju att få den att gå fint som gatmotor men man tappar ju toppeffekt istället så man får ju bestämma sig för vad man vill ha. 34mm halsringar borde ju rimligt fungera alldeles utmärkt på en liten 1.6. Nästan så weber 40 vore bättre.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 12, 2016 9:42 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån aug 18, 2008 8:49 pm
Inlägg: 208
Instämmer med Stefan.
På en 1,6liters motor borde det bli bättre.

_________________
Micke


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör feb 13, 2016 6:50 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tor feb 18, 2010 11:23 am
Inlägg: 66
Ort: Jönköping
Hört innan att 40 kanske skulle vara bättre men 45orna har suttit några år så de får hänga med är en busbil som bara går när det är finväder, men nya ringar blir det!

Han saknar det där sista rytet... tänkte att mindre ger mer fart (blåsa i stuprör eller sugrör) 2mm mindre låter lite men ni tror jag känner skillnad? med ny bestyckning såklart!

_________________
Jonne C

Audi 100T Banbil Nira i3+
Audi 100Q Avant
Ford Fiesta Xr2
Mitsubishi Galant V6


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor feb 18, 2016 7:01 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån nov 24, 2008 3:13 pm
Inlägg: 555
Ort: Lindome
Effekten går ju inte upp med mindre halsring, om dom nu inte är alldeles för stora förstås. Däremot kanske den går bättre på låga varv.

_________________
Peter Olson


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 19, 2016 7:03 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2125
Ort: yttertavle/umeå
halsringarma har ingen aning om vad motorn varvar! dom skapar ett undertryck vid visst ett flöde :wink:
sen är huvudmunstyckets uppgift att bromsa bränslet!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010