Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons jun 28, 2017 6:28 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
InläggPostat: lör dec 24, 2016 12:16 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Inlägg: 488
Ort: Ljusdal
Det är värden som är "säkra" att åka på.
Att det droppar ur spridaren kan väl bara bero på två saker tycker jag, för hög flottörnivå eller att det flödar så mycket luft att spridaren "aktiveras", inte så troligt men motorn är ju rätt stor...
För hög flottörnivå kan ju bero på flera saker, t.ex. smuts i nålventilen, för högt bränsletryck, vibrationer som gör att nålventilen läcker, flottör som är för tung (t.ex sakta fylls med bensin), fel på ventilation av flottörhus, om du har elpump kan det bero på en laddregulator som ibland ger för hög spänning som då ger för högt bränsletryck, för varmt bränsle "perkulation" som gör att flottören "sjunker", och säkert fler saker och kombinationer :-)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön dec 25, 2016 12:40 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Inlägg: 472
Ort: Dalsland
Tack för svar :D

Thunderbolt skrev
Det är värden som är "säkra" att åka på.
Att det droppar ur spridaren kan väl bara bero på två saker tycker jag, för hög flottörnivå eller att det flödar så mycket luft att spridaren "aktiveras", inte så troligt men motorn är ju rätt stor...

ja motor är stor 3,7 liter, det är ett kraftigt vakumm, låter mycket, och sen att insugningsröret går från 6 cylindrar ned till en port gör väl en del också





För hög flottörnivå kan ju bero på flera saker, t.ex. smuts i nålventilen, för högt bränsletryck, vibrationer som gör att nålventilen läcker, flottör som är för tung (t.ex sakta fylls med bensin), fel på ventilation av flottörhus, om du har elpump kan det bero på en laddregulator som ibland ger för hög spänning som då ger för högt bränsletryck, för varmt bränsle "perkulation" som gör att flottören "sjunker", och säkert fler saker och kombinationer

jag har kollat nålventilen men ser inget fel på den,den stänger om jag blåser och lyfter flottören, men kanske hände något med den innan jag monterade bränsletrycks regulator och sänkte trycket till 2 psi ?

jag har mekanisk bränslepump

kan kanske bli för varmt, har monterat värmeisolerad förgasarfot packning

kanske behövs en plåt som isolerar från värme grenrör?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010